در حوزه غلات به واقعيت ها توجه كنيم

کاوه زرگران گفت اگرچه ایران سعی می‌کند ضریب خوداتکایی خود را در تولید غلات بالاببرد ولی بخشی از نیاز خود را مجبور هستیم از دیگر کشورها تأمین کنیم. این تأمین می‌تواند از طریق کشت فراسرزمینی تولید شود.

کاوه زرگران، دبیر کانون انجمن‌های صنایع غذایی کشور در نشست اولین کنفرانس بین‌المللی «ایران‌گرِین» در زمینه غلات و دانه‌های روغنی گفت: ایران به عنوان کشوری که حدود 20 میلیون تن کالای اساسی وارد می‌کند، جایگاه بزرگی در بازار کالای اساسی دنیا دارد. اگرچه ایران سعی می‌کند ضریب خوداتکایی خود را بالاببرد ولی بخشی از نیاز خود را مجبور هستیم از دیگر کشورها تأمین کنیم. این تأمین می‌تواند از طریق کشت فراسرزمینی تولید شود.

زرگران گفت: باید تجار و کارخانه‌دارها درباره این حوزه‌ها اطلاعات به‌روزی داشته باشد و یکی از راه‌های تأمین اطلاعات همین کنفرانس‌ها است. در ایران به عنوان قطب بازار غلات جایگاه کنفرانس‌های تخصصی خالی است و ما سعی می‌کنیم که از این فرصت برای رفع کمبودها استفاده کنیم. باید بتوانیم از این نشست‌های علمی برای شناخت فرصت‌های دانش‌محور، تکنولوژی‌های روز و تأمین مواد مورد نیاز بهره بگیریم.

به گفته زرگران البته ما در حوزه صنایع غذایی به لحاظ تکنولوژی و کیفیت محصول رتبه خیلی خوبی داریم ولی باید در حوزه غلات به واقعیت‌ها توجه داشته باشیم.

 

 

کد خبر 32003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =