کاهش فیشینگ با اجرای سیاست رمز دوم یکبار مصرف

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می‌گوید با اجرای سیاست رمز دوم یکبار مصرف، فیشینگ و کلاهبرداری در خریدهای اینترنتی به طور حتم کاهش خواهد یافت.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می‌گوید با اجرای سیاست رمز دوم یکبار مصرف، فیشینگ و کلاهبرداری در خریدهای اینترنتی به طور حتم کاهش خواهد یافت.

مهراد عباد در گفت‌وگو با خبرنگار اگزیم نیوز درباره آغاز الزام به استفاده از رمز دوم یکبار مصرف در خریدهای اینترنتی از ابتدای دی‌ماه با بیان این مطلب افزود: در صورتی که زیرساخت‌های این سیاست بدرستی از سوی بانک‌ها ایجاد شده باشد، به طور حتم می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود در تراکنش‌های اینترنتی از جمله فیشینگ و کلاهبرداری‌های اینترنتی را کاهش دهد.

وی در عین حال افزود: بانک مرکزی بهتر بود برای جلوگیری از کاهش خریدهای اینترنتی و همچنین آموزش و فرهنگ‌سازی بیشتر، در ابتدا و برای مدتی به جای الزام همه افراد به استفاده از رمز دوم یکبار مصرف در خریدهای اینترنتی، این سیاست را به طور آزمایشی اجرا می‌کرد.

این فعال حوزه استارت‌آپ ادامه داد: بسیاری از مشتریان نظام بانکی هنوز برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف خود به بانک‌ها مراجعه نکرده‌اند و از سوی دیگر برخی از افراد فاقد گوشی‌های هوشمند هستند. خرید و فروش اینترنتی با اجرای این سیاست برای افرادی که سن و سال بالاتری دارند نیز به طور حتم با مشکل روبه‌رو می‌شود.

عباد در عین حال افزود: سامانه هریم که قرار است رمز یکبار مصرف را برای افراد فاقد گوشی‌های هوشمند ارسال کند، بخش بزرگی از مشکلات را حل خواهد کرد ولی در هر صورت اجرای این سیاست باعث کاهش و کُندی تراکنش‌های اینترنتی خواهد شد.  

وی درباره تاثیر اجرای این سیاست بر رونق کیف‌های پول الکترونیک که به شکل آفلاین نیز خدمات پرداخت را ارائه می‌کنند، گفت: کیف‌های پول الکترونیک در ایران به خوبی استفاده نشده در حالی که در دنیا حتی به شکل آنلاین نیز از این کیف‌های پول استفاده می‌شود. 

عباد ادامه داد: در حال حاضر در بسیاری از کشورهای دنیا خدمات پرداخت با استفاده از گوشی‌های هوشمند یا اپلیکیشن‌های مختلف انجام می‌شود و بعد از خرید از هر فروشگاهی، در هنگام خارج شدن، به طور خودکار پول از حساب فرد به حساب صاحب فروشگاه منتقل می‌شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با این حال تاکید کرد: برای اجرای موفق سیاست رمز دوم یکبار مصرف لازم است تا هم آموزش‌های لازم به افراد مختلف داده شده و هم برای آن فرهنگ‌سازی شود.

کد خبر 32120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =