اظهارنظر رسمی مدیرکل سازمان جهانی تجارت درباره آینده تجارت جهانی

مدیرکل سازمان جهانی تجارت با انتشار یک ویدئوی کوتاه، اظهارنظر رسمی این سازمان درباره آینده تجارت جهانی را همزمان با شیوع ویروس کرونا، اعلام کرد که بر اساس اظهارات وی، تجارت جهانی در خوشبینانه‌ترین حالت، ۱۳ درصد و در سناریوهای بدبینانه تا ۳۲ درصد کاهش خواهد یافت.

روبرتو آزودو، مدیرکل سازمان تجارت جهانی با انتشار پیامی ویدئویی در خصوص تجارت جهان در دروان شیوع ویروس کرونا گفت: به طور کلی، کارشناسان اقتصادی سازمان تجارت جهانی، در ابتدای بهار هر سال، اقدام به پیش‌بینی تجارت جهانی می‌کنند؛ اما پیش‌بینی امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، اقتصاد جهانی را متوقف کرده و ویروس کرونا شوک عظیمی را به عرضه و تقاضا وارد کرده است.

وی افزود: تجارت در هر نقطه از جهان و نیز در تمامی بخش‌های اقتصادی به طرز قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

آزودو تصریح کرد: در سناریویی خوش‌بینانه، کارشناسان اقتصادی سازمان تجارت جهانی بر این باور هستند که در سال ۲۰۲۰ میلادی حجم تجارت جهانی در بخش کالاها تا ۱۳ درصد کاهش خواهد داشت.

مدیرکل سازمان تجارت جهانی گفت: اگر این ویروس کنترل نشود و دولت‌ها در پاسخ به سیاست‌های اتخاذ شده در این حوزه هماهنگ نباشند، این کاهش تجارت می‌تواند ۳۲ درصد و حتی بیشتر از آن باشد.

این مقام ارشد در سازمان تجارت جهانی در ادامه به این نکته اشاره کرد که تمام این آمارها، مشروط به پایان بلاتکلیفی‌ها در ارتباط با دوره بیماری همه‌گیر کرونا و تاثیرات اقتصادی آن و نیز کارآمدی اقدامات اتخاذ شده در ارتباط با شیوع ویروس کووید 19 است.

آزودو در پایان گفت: این آمار و ارقام بسیار پایین‌تر از هر استانداردی در مقایسه با بحران مالی جهان در سال ۲۰۰۸ میلادی هستند.

منبع: اکسپورتنا

کد خبر 32846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =