پسا برجام شرایط ویژه برای افزایش سرمایه گذاری در کشور ایجاد می کند

شیراز- ایرنا - مدیرکل امور استان های وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: پسا برجام شرایط ویژه برای افزایش سرمایه گذاری در کشور فراهم می کند و ما باید آمادگی جذب این سرمایه گذاری ها را داشته باشیم

سیدجواد هاشمی در نشست شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در شیراز افزود: در دوران پسابرجام، ورود سرمایه گذاران خارجی بویژه در بخش توسعه صنایع مادر و استفاده از فناوری های نوین، دستاوردهای خوبی برای کشور به همراه دارد.
وی ادامه داد: وزارت امور اقتصادی و دارایی نقش موثری در جذب این سرمایه گذاری ها و استفاده از فرصت های پیش رو ایفا خواهد کرد.
مدیرکل امور استان های وزارت امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه جلوگیری از فرار مالیاتی نسبت به افزایش مالیات برای ما اولویت دارد؛ افزود: وزارت اقتصاد همه راهکارهای کاهش فرار مالیاتی را بررسی می کند و دراین زمینه تدابیر خاصی اندیشیده شده است.
هاشمی با بیان اینکه همزمان با کاهش فرار مالیاتی و افزایش تمایل صاحبان سرمایه و مشاغل برای پرداخت مالیات، باید به سمت منابع درآمدی دیگر غیر از نفت به پیش برویم، تصریح کرد: دراین بخش درآمدهای مالیاتی مورد توجه قرار گرفته و تاثیر بسزایی در رونق اقتصادی خواهد داشت.
وی به تحولات پیش روی اقتصاد کشورمان اشاره و اظهارکرد: برجام تاثیرات مثبت در اقتصاد ما خواهد داشت و با توجه به اتفاقات خوبی که در برجام افتاده و هجوم سرمایه گذارهای خارجی به کشور همچنین ارتباط مستقیم بخش سرمایه گذاری با وزارت امور اقتصادی و دارایی این ضرورت احساس می شود که هماهنگی در استان ها بین بانک ها، بیمه ها، گمرگ، مالیات و اداره کل امور اقتصادی و دارایی بیشتر شود. 
هاشمی اضافه کرد: وقتی سرمایه گذاران به استان ها می روند باید در کمترین زمان فرصت ها را برای فعالیت اقتصادی آنها فراهم کرد که دراین زمینه شوراهای هماهنگی مدیران استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی نقش مهمی دارند.
رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی فارس نیز در این نشست گفت: سرمایه گذاران ایتالیا، آلمان و ایرانیان ساکن کشورهای حاشیه خلیج فارس ازجمله بیشترین سرمایه گذارانی هستند که برای سرمایه گذاری در استان فارس اظهار تمایل می کنند و در شرایط پساتحریم ما شاهد رفت و آمد قابل توجه این سرمایه گذاران به استان فارس هستیم.
محمدحسین مبشری خاطرنشان کرد: مرکز خدمات سرمایه گذای در استان فارس این قابلیت و آمادگی را دارد که بسته های جدید سرمایه گذاری برای این افراد تعریف کند.
مبشری افزود: سرمایه گذاران چینی در زمینه احداث پالایشگاه میعانات گازی، سرمایه گذاران آلمانی در زمینه تولید سلول ها و پنل های خورشیدی در استان فارس مشارکت دارند و با لغو تحریم ها این نوع سرمایه گذاری ها افزایش یافته است.
این نشست هم اندیشی با حضور رئیسان و مدیران امور اقتصادی و دارایی، گمرک ها، مجموعه شرکت های بیمه ای، بانک ها و بورس برای ساماندهی سرمایه گذاری برگزار و شرایط سرمایه گذاری در پسا تحریم بررسی می شود.

کد خبر 3413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =