اصلاح ۵ هزار واحدی شاخص کل بورس تهران

شاخص کل بورس تهران که روز گذشته ۳۱ هزار واحد رشد یافته بود، امروز با ۵ هزار و ۸۷۰ واحد کاهش به یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۵۴ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، شاخص کل بورس تهران امروز ۵ هزار و ۸۷۰ واحد (معادل ۰.۴۱ درصد) افت را تجربه کرد و در ارتفاع یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۵۴ واحدی قرار گرفت. این در حالی است که امروز و در ساعت اولیه معاملات، تمامی شاخص های بورس تهران سبزپوش بودند.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) هم یک هزار و ۵۳۴ واحد کاهش داشت و به ۳۷۶ هزار و ۵۱ واحد رسید. با این حال شاخص کل هم وزن و شاخص قیمت هم وزن به ترتیب ۲هزار و ۵۷۸ واحد و یک هزار و ۶۸۸ واحد رشد داشتند و به ۴۴۷ هزار و ۸۲۷ واحد و ۲۹۳ هزار و ۱۵۱ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور با ۵هزار و ۷۵۸ واحد کاهش، شاخص بازار اول با ۷هزار و ۳۲۱ واحد افت و شاخص بازار دوم با یک هزار و ۱۹۴ واحد کاهش به ترتیب ۲میلیون و ۳۴ واحد، یک میلیون و ۵۴ هزار و ۲۸۵ واحد و ۲ میلیون و ۹۰۵ هزار و ۱۷۵ واحد شدند.

با این حال شاخص کل فرابورس مثبت بود و با ۲۵۱ واحد افزایش، ۱۹ هزار و ۶۸۸ واحد شد.

امروز و در بازار بورس تهران بیش از ۹ میلیارد و ۷۴۰ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش بیش از ۱۱ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان در یک میلیون و ۴۴۶ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

بیشترین تاثیر منفی در کاهش ۵ هزار واحدی شاخص کل بورس مربوط به نمادهای شپنا، خودرو، شتران و وبملت و بیشترین تاثیر مثبت نیز مربوط به نمادهای فارس، فخوز و فملی بود.

نمادهای پرتراکنش امروز بازار نیز نمادهای شستا، شپنا، خودرو، فملی، وتجارت، فولاد و خساپا بودند.

کد خبر 39134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =