افزایش اعتبار صندوق بیمه محصولات کشاورزی به ۳۰ هزار میلیارد ریال

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: در جریان بررسی جزء ۲ تبصره ۱۳ لایحه بودجه سال ۱۴۰۰در راستای حمایت از صندوق بیمه محصولات کشاورزی اعتبار این صندوق از ۲۵ هزار میلیارد ریال به ۳۰ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.

به گزارش اگزیم نیوز از خانه ملت، سیدجواد ساداتی‌نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: دستور کار امروز کمیسیون کشاورزی در خصوص بررسی پیشنهادات و تبصره‌های لایحه بودجه در حوزه کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست بود.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با حذف بند(ه) تبصره چهار در لایحه بودجه سال آینده اعتبارات طرح آبیاری تحت فشار و نوین، پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری، تکمیل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان، حمایت از مرغ لاین آرین و مقابله با اثرات مخرب ریزگردها و تأثیر آن بر شبکه‌های برق و طرح‌های آبرسانی روستایی و عشایری و توسعه شبکه‌های آن در ذیل تبصره پنج با عنوان انتشار ۲۶ هزار میلیارد تومان اوراق مالی تامین می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: درآمد حاصل از افزایش یک دهم درصد عوارض واردات نهاده‌های کشاورزی به منظور پژوهش در راستای امنیت غذایی، تولید سم و بذر در اختیار سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی قرار می‌گیرد.

وی، ادامه داد: مقرر شد براساس تبصره هشت لایحه بودجه سال آینده به ازای هر مترمکعب برداشت آب از آبخوان‌ها، حداکثر معادل ۲۰۰ریال از کشاورزان دریافت و ۵۰درصد آن در حوزه فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوان داری و ۵۰درصد باقی مانده در اختیار وزارت جهاد کشاورزی و نیرو قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، گفت: در جریان بررسی جزء ۲ تبصره ۱۳ لایحه بودجه سال ۱۴۰۰در راستای حمایت از صندوق بیمه محصولات کشاورزی اعتبار این صندوق از ۲۵ هزار میلیارد ریال به ۳۰ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرد، همچنین اعتبار صندوق بیمه دام و طیور از یک هزار و ۲۰۰میلیارد ریال ۲ هزار میلیارد ریال افزایش داده شد.

کد خبر 39226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =