بهینه سازی عملکرد اصناف در گرو همراستایی فعالیت اپلیکیشن ها و کسبه

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تزیینی تهران گفت: برای بهینه سازی و ارتقا عملکرد کسب و کارها، باید میان همکاری صاحبان فناوری و تشکل های صنفی، ارتباط مستمر و پایدار برقرار شود تا ضمن آشنایی آنها با مشکلات یکدیگر، با رفع موانع موجود، کمبودها و موانع موجود را برطرف کنند.

اکبر شاهرخی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیوز، ضمن تاکید بر ضرورت نوین سازی کسب و کار اصناف کشور، افزود: اگرچه هم اکنون سامانه و اپلیکیشن های فاقد تخصص و تجربه در خصوص چگونگی فروش، معرفی محصول، ارائه خدمات و نحوه پیشتیبانی در فضای مجازی فعالیت می کنند اما برای ایجاد همسویی بیشتر میان عملکرد این بخش ها با هدف افزایش فروش و جلب رضایت مخاطب، ایجاد هماهنگی های بیشتر ضروری است.

وی با اشاره به آنکه در حال حاضر بیشتر اصناف رویکرد سنتی خود را همچنان در عرضه محصولات و ارایه خدمات حفظ کرده اند؛ پیشنهاد کرد کسبه با حضور در حوزه فناوری های نوین؛ ضمن به روز کردن نحوه فروش و معرفی محصولات خود، زمینه افزایش بهره گیری از این علم را در کسب و کارهای خود فراهم کنند.

شاهرخی نظارت اصناف را در بخش فروش و پشتیبانی فضای مجازی الزامی دانست و تاکید کرد که وجود تخلفات متنوع در کسب و کارهای اینترنتی از نبود نظارت بر عملکرد اصناف و نداشتن تجربه صاحبان فناوری، ناشی می شود.

وی با ذکر مثالی یادآور شد: از آنجا که هنوز اپیلکیشن های فروش و معرفی محصول در این بخش ساماندهی نشده لذا اگر یک مشتری از سایتی، محصول و یا خدمتی را ناقص دریافت کرد، نمی تواند از اتحادیه درخواست رسیدگی کند زیرا  هنوز کالا و یا محصول خود را بصورت سنتی عرضه کرده که این امر هم باعث سودجویی برخی از فروشندگان غیررسمی می شود.

یکی از شایع‌ترین شکایات در خصوص گل و گیاهان تزئینی مربوط به سایت‌هایی است که بعد از دریافت پول، کالایی متفاوت با آنچه که تبلیغ کرده‌اند، تحویل می‌دهند و از آنجا که این فروشندگان مجوزی برای فعالیت نداشته و دارای مکان مشخصی نیستند، رسیدگی به پرونده و شکایت مشتریان کار آسانی نبوده و شاکی باید روند طولانی را برای احقاق حقوق خود طی کند.

این فعال بخش خصوصی پیشنهاد داد: مسئولان ذیربط قوانین و ضوابطی را برای همسویی و مشارکت اصناف و صاحبان فناوری ترسیم و اجرایی تا کسب و کارهای اینترنتی در فضایی رقابتی و به دور از تخلف رشد کنند.

وی با اشاره به اقدامات اتحادیه فروشندگان گل و گیاه در خصوص ایجاد هماهنگی بیشتر میان فروشندگان گل و گیاه در فضای مجازی، گفت: با یک شرکت فعال در حوزه کسب و کارهای نوین به منظور ساماندهی و شناسایی اعضاء و فعالان این صنف قرارداد منعقد شده تا ضمن صدور شناسه برای اعضاء جهت فروش و ارائه خدمات،  چگونگی ورود به شبکه کسب و کار اینترنتی و نحوه نظارت بر عملکرد آنها نیز آموزش داده شود.

کد خبر 39475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =