بهره‌گیری از حجم ۱۲۰۰ میلیارد دلاری تجارت کشورهای همسایه

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به وضعیت صادرات غیرنفتی کشور گفت: در حالی که مجموع صادرات و واردات سالانه ۱۵ کشور همسایه حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار است اما حجم صادرات سالانه غیرنفتی ایران با این کشورها در سال های اخیرتنها بین ۳۰ تا ۴۰ میلیارد دلار بوده است.

 به گزارش اگزیم نیوز، یحیی آل اسحاق با بیان آ«که در بخش خدمات فنی و مهندسی نیز حجم صادرات ایران به این کشورها در سال های اخیر رقم قابل توجهی نبوده است، افزود: با بهره گیری از فرصت تجاری موجود و اندکی تحرک برای توسعه صادرات، قادر خواهیم بود که سالانه بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیارد دلار از حجم صادرات این کشورها را به خود اختصاص دهیم.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه یکی از شروط و الزامات صادرات یک کالا عرضه کالاهای با کیفیت و دارای خدمات پس از فروش است، افزود: برای حضور پرقدرت در بازارها و امکان رقابت با رقبا بخش خصوصی باید به ارائه کالاهای با کیفیت بپردازد.

وی گفت: حاکمیت نیز باید با بسترسازی مناسب و سیاستگذاری در امر صادرات زمینه صدور کالا به کشورهای مختلف را برای فعالان اقتصادی و صادرکنندگان فراهم و از آنها پشتیبانی کند.

کد خبر 42230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =