تولید ۵۸ درصد از کل آب تولیدی کشور از منابع زیرزمینی

آمارهای منتشر شده حکایت از آن دارند که در پنج ماهه نخست امسال ۵۸ درصد از آب تولید شده در کشور از منابع زیرزمینی و ۴۲ درصد از منابع سطحی تامین شده است.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به تحولات مربوط به تولید آب در پنج ماهه نخست امسال پرداخته و نوشته است: طی پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۰ میزان آب تولیدی کشور در مجموع ۳هزار و ۶۷۸ میلیون مترمکعب بوده که ۸۲.۳ درصد از این رقم متعلق به بخش شهری و ۱۷.۷ درصد از آن متعلق به بخش روستایی است.

براین اساس حدود ۵۸ درصد از کل آب تولیدی طی مدت مورد بررسی، از منابع زیرزمینی و ۴۲ درصد از منابع سطحی تامین شده است.

طی ۵ ماهه نخست ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، میزان آب تولیدی کشور با افزایش ۲.۶ درصدی مواجه شده که عامل اصلی این افزایش تولید، رشد ۳.۱ درصدی آب زیرزمینی در مناطق شهری و ۲.۴ درصدی در مناطق روستایی است.

براساس گزارش اتاق بازرگانی تهران، طی بازه زمانی مورد بررسی، تامین آب از منابع سطحی کشور با افت ۱.۱ درصدی همراه بوده که علت اصلی آن کاهش ۳.۵ درصدی آب سطحی مناطق شهری ناشی از افت قابل توجه بارندگی‌ هاست.

با وجود کمبود منابع آبی، به تعداد مشترکان آب روستایی و شهری در پایان مرداد ۱۴۰۰ در مقایسه با پایان مرداد سال قبل، به ترتیب معادل ۱۱۸ و ۴۳۸ هزار مشترک اضافه شده است.

رشد بهای آب در مرداد ۱۴۰۰ نسبت به ماه مشابه سال قبل حدود ۲۶.۶ درصد است که کمتر از رقم مشابه ۴۳.۲ درصد مربوط به افزایش شاخص بهای کالاها و خدمات مصرف‌ کننده طی همین مدت است.

کد خبر 46884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =