خلأهای مراودات بانکی ایران و اروپا

مجمع عمومی عادی سالیانه اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه عصر روز چهارشنبه دوازدهم اسفند ماه سال جاری در محل اتاق ایران برگزار شد. رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با اشاره به عملکرد بانک های بین المللی اظهار داشت: پس از گذشت یک ماه از اجرایی شدن برجام، هنوز انطباق شرایط بانک ها با یکدیگر و هماهنگی معاملات اسناد بین بانک های ایران و بانک اروپایی صورت نگرفته است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز به نقل از روابط عمومی اتاق ایران، اسدالله عسگر اولادی رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با اشاره به عملکرد بانک های بین المللی اظهار داشت: پس از گذشت یک ماه از اجرایی شدن برجام، هنوز انطباق شرایط بانک ها با یکدیگر و هماهنگی معاملات اسناد بین بانک های ایران و بانک اروپایی صورت نگرفته است.

عسگر اولادی همچنین به سفر هفته آتی وزیر خارجه ایران به شش کشور آسیایی و سفر اعضاء هیات دولت به کشورهای اروپایی برای حل مسائل بانکی و برقراری روابط بین بانک ها اشاره کرد و گفت: امیدواریم تا اردیبهشت ماه سال آتی خبرهای خوبی برای فعالان اقتصادی کشور داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با اشاره به سفر رئیس جمهور روسیه به ایران اعلام کرد: از نتایج سفر ایشان به تهران صدور روادید یک ساله به دفعات برای تجار، راه اندازی پرواز مستقیم مناطق جنوبی روسیه – تهران، راه اندازی پروازهای مستقیم کالا برای کالاهای فاسدشدنی، امضاء پروتکل دامپزشکی ایران و روسیه و امضاء یادداشت تفاهم همکاری گمرکی بین ایران و روسیه بوده است.

وی ادامه داد: البته هنوز مشکلاتی در روابط تجاری ایران و روسیه از قبیل حمل ونقل ریلی و جاده ای و همچنین مسائل بانکی و مالی باقی مانده است که امیدواریم در ماه های اولیه سال آتی بر آن فائق آییم.

در پایان این نشست؛ پس از ارائه گزارش هیات مدیره و بررسی و تصویب حساب های سال مالی 93، یعقوب استیلاف به عنوان بازرس اصلی و حامد منصوری به عنوان بازرس علی البدل و همچنین روزنامه کثیرالانتشار اطلاعات انتخاب شد.

کد خبر 4792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =