گسترش همکاری تهران و نیکوزیا در دستور کار سفر وزیر کشاورزی قبرس

تهران - ایرنا - گسترش همکاری های تهران و نیکوزیا به ویژه در عرصه های کشاورزی و محیط زیست در دستور کار مذاکرات وزیر کشاورزی قبرس با مقام های ایرانی است که امروز (شنبه) آغاز می شود

به گزارش ایرنا، تارنمای وزارت کشور قبرس نوشت: نیکوس کویالیس (Nicos Kouyialis) وزیر کشاورزی، توسعه روستایی و محیط زیست قبرس همراه هیاتی از کارفرمایان، صنعتگران و کارآفرینان این کشور، با همتایان ایرانی خود مذاکره خواهند کرد.
براساس برنامه اعلام شده، نیکوس کویالیس با معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دیدار و در مورد موضوع های مرتبط و تغییرات آب و هوایی بحث و تبادل نظر خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، در چارچوب برنامه های دو کشور برای توسعه روابط، هفته پیش نیز وزیر علوم و آموزش قبرس و مجتبی شریعتی ناصر معاون وزیر آموزش عالی، تحقیقات و فنآوری در نیکوزیا دیدار و بر توسعه همکاری های علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی تاکید کردند.
کوستاس کادیس وزیر علوم و آموزش عالی قبرس در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و دوستانه دوکشور، تمایل خود را برای توسعه همکاری های مراکز علمی دو کشور ابراز کرد.
وزیرعلوم و آموزش عالی قبرس همچنین خواستاز آن شد که ایران، مدارک دانشگاه های قبرس را به رسمیت بشناسد.
شریعتی ناصر نیز در این دیدار ضمن اشاره به لزوم دریافت اطلاعات و فهرست مراکز علمی قبرس برای بررسی در این زمینه، گفت: ایران آماده اعطای بورسیه تحصیلی به 15 دانشجوی قبرسی درمقطع دکترا می باشد.
جزیره قبرس با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر درشرق دریای مدیترانه 21 سال قبل پس از ورود یگان هایی از ارتش ترکیه به خاک این کشور، یه دو بخش یونانی نشین و ترک نشین تقسیم شده است.

کد خبر 4795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =