طرح توسعه نیروگاه سد گتوند با وام دولتی روسیه اجرا می‌شود

معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: طرح توسعه نیروگاه سد گتوند از محل وام دولتی روسیه اجرا خواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، «بهروز مرادی» افزود: چند پروژه نیروگاهی از سوی کشورمان برای دریافت وام پنج میلیارد یورویی دولتی روسیه تعریف شده که یکی از آنها طرح توسعه نیروگاه سد گتوند است.

وی ادامه داد: نیروگاه فعلی سد گتوند یک هزار مگاوات ظرفیت دارد که با این طرح توسعه ای ۶۴۰ مگاوات دیگر به آن اضافه خواهد شد و ظرفیت نهایی آن به یک‌هزار و ۶۴۰ مگاوات خواهد رسید.

معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: بخش سیویل (زیرساخت‌های عمرانی) این نیروگاه به طور کامل اجرا شده و برای بقیه کارها روسیه قرار است ۲۸۰ میلیون یورو از طریق وام، تامین مالی کند.

مرادی اضافه کرد: نیروگاه سد گتوند یک بند تنظیمی دارد که حدود ۴۰ مگاوات است که به ظرفیت آن نیز افزوده می‌شود.

وی افزود: کار نصب نیروگاه توسط کارکنان ایرانی انجام می شود و تجهیزات مورد نیاز از طرف روسیه تامین خواهد شد و با توجه به سفر اخیر رییس جمهوری کشورمان به روسیه و تفاهمنامه ای که امضا شد انتظار می رود کارهای اداری این طرح سریعتر به اتمام برسد.

معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: انتظار می رود با اتمام کارهای ابتدایی تا فصل تابستان، این طرح وارد مراحل عملیاتی شود.

مرادی افزود: قرار است از محل وام پنج میلیارد یورویی روسیه، یک نیروگاه حرارتی هم اجرا شود، همچنین وزارت راه و شهرسازی نیز چند پروژه دارد اما در زمینه نیروگاه برق آبی فقط نیروگاه سد گتوند معرفی شده است.

کد خبر 50218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =