تلاش کشورهای آمریکای جنوبی برای حذف کود از تحریم‌های روسیه

وزیر کشاورزی برزیل گفت: ۶ کشور آمریکای جنوبی پیشنهاد حذف کود از تحریم‌های روسیه به عنوان یک تولیدکننده بزرگ جهانی که حمله به اوکراین باعث اختلال در عرضه شده است را دارند.

به گزارش اگزیم‌نیوز از رویترز، ترزا کریستینا دیاس، عنوان کرد که برزیل حمایت کشورهای آرژانتین، بولیوی، شیلی، پاراگوئه و اروگوئه را برای طرح پیشنهادی به استثنای محصولات کود که به سازمان خواربار و کشاورزی ملل‌متحد ارائه خواهد شد را جلب کرده است.

برزیل، یک منطقه مهم کشاورزی و بزرگ‌ترین واردکننده کودهای شیمیایی در جهان است و استدلال می‌کند که مواد مغذی گیاهی مانند غذا، نباید هدف تحریم‌ها قرار گیرند. برزیل برای ۸۵ درصد کود مورد نیاز محصولات غلات خود به واردات متکی است و بیش از یک پنجم واردات این کشور(۹ میلیون تن در سال ۲۰۲۱) از روسیه وارد می‌شود.

دیاس که قرار است با کو دونگیو مدیرکل فائو گفت‌وگو کند، از کشورها خواسته تا راه حلی جهانی برای این موضوع بیابند و افزود که کمبود کود باعث تورم موادغذایی و همچنین، تضعیف امنیت‌غذایی خواهد شد و امیدوار است که از فائو حمایت کافی در متقاعدکردن سایر اعضای سازمان ملل‌متحد برای حمایت از این پیشنهاد دریافت کند.

دیاس گفت: تورم جهانی غذا چیزی است که باید همه کشورها را نگران کند. عرضه جهانی کود، مخصوصا پتاس، قبل از جنگ در اوکراین، پس از اینکه ایالات‌متحده، بلاروس، یکی دیگر از تولیدکنندگان بزرگ را تحریم کرد، محدود شده بود. نمایندگان دیاس و شرکت برزیلی به عنوان بخشی از تلاش‌های برزیل برای تامین منابع، هفته آینده به کانادا سفر خواهند کرد زیرا نیوترین بزرگ‌ترین تولیدکننده جهانی پتاس جهان در این کشور است.

کد خبر 51296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =