شاخص کل بورس ۱۷ هزار واحد دیگر سقوط کرد

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه نهم مردادماه) سقوطی ۱۷ هزار و ۳۵۴ واحدی داشت و در سطح یک میلیون و ۴۲۳ هزار و ۵۰۱ واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، تمام شاخص‌های بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه سرخپوش بودند به نحوی که شاخص کل با ۱۷هزار و ۳۵۴ واحد (معادل ۱.۲ درصد) سقوط به یک میلیون و ۴۲۳ هزار و ۵۰۱ واحد رسید.

سقوط بالای شاخص کل در حالی است که با هماهنگی بانک مرکزی و سازمان بورس، نرخ سود در بازار بین‌بانکی که به بیش از ۲۱.۵ درصد افزایش یافته بود، برای اولین بار طی چندین هفته اخیر کاهشی شد ولی این موضوع نیز تاثیری بر ریزش بازار نداشت.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) هم کاهشی ۴هزار و ۶۶ واحدی داشت و ۳۳۳ هزار و ۵۴۶ واحد شد.

شاخص کل هم وزن نیز با ۷هزار و ۲۴۱ واحد افت، در سطح ۳۷۹ هزار و ۹۷۵ واحدی قرار گرفت.

شاخص قیمت هم وزن هم چهار هزار و ۳۴۳ واحد کاهش داشت و ۲۲۷ هزار و ۹۲۸ واحد شد.

شاخص آزاد شناور با ۲۳ هزار و ۱۶ واحد ریزش، شاخص بازار اول با ۱۴ هزار و ۸۵۷ واحد افت و شاخص بازار دوم هم با ۲۸هزار و ۴۰۹ واحد کریزش به ترتیب به یک میلیون و ۸۰۲ هزار و ۴۹۲ واحد، یک میلیون و ۶۵ هزار و ۴۸۱ واحد و ۲ میلیون و ۷۹۵ هزار و ۷۳۷ واحد رسیدند.

شاخص کل فرابورس نیز ۱۷۸ واحد اصلاح داشت و در سطح ۱۸ هزار و۷۰۳ واحدی قرار گرفت.

امروز و در بازار بورس تهران بیش از ۶ میلیارد و ۱۳۵ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۳ هزار و ۶۳۳ میلیارد تومان در ۳۰۱ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد. همچنین در فرابورس هم ۲ میلیارد و ۴۱۸ میلیون برگه سهم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در ۱۳۸ هزار نوبت معاملاتی خرید و فروش شد.

بدین ترتیب ارزش معاملات در ۲ بازار بورس و فرابورس به بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان رسید.

بیشترین تاثیر منفی در افت ۱۷ هزار واحدی شاخص کل مربوط به نمادهای شفن، شپنا، کگل، شستا، شبریز و نوری و بیشترین تاثیر مثبت هم مربوط به نماد فولاد بود.

نمادهای پرتراکنش امروز بازار سرمایه هم فولاد، خگستر، شپنا، شستا، خودرو، خساپا و شبندر بودند.

کد خبر 54950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =