تبیین قانون پایانه‌های فروشگاهی با حضور بانک‌های پذیرفته شده در بازار سرمایه

تشریح کلیات قانون، روش‌های اجرا و چگونگی تبادل اطلاعات و همچنین رفع ابهامات مودیان درباره نحوه و زمان صدور صورتحساب الکترونیکی و چگونگی استفاده از امضای الکترونیکی با حضور شرکت های فعال در زمینه های بانکی، پولی و مالی پذیرفته شده در بورس و فرابورس برگزار شد.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز از سازمان امور مالیاتی کشور، مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور با هدف شناسایی و رفع ابهامات فنی، قانونی و اجرایی این قانون نشست مشترکی با شرکت های فعال در زمینه های بانکی، پولی و مالی پذیرفته شده در بورس و فرابورس برگزار کرد.

این جلسه با هدف تشریح کلیات قانون، روش‌های اجرا و چگونگی تبادل اطلاعات و همچنین رفع ابهامات مودیان درباره نحوه و زمان صدور صورتحساب الکترونیکی و چگونگی استفاده از امضای الکترونیکی برگزار شد.

همچنین شرکت‌های معتمد ارائه‌کننده خدمات مالیاتی به عنوان بازوی اجرایی قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان به مودیان معرفی شدند تا طبق قانون در زمینه مشاوره و ارائه آموزش‌های لازم به مودیان، نصب و پشتیبانی تجهیزات مورد نیاز برای ارائه خدمات مالیاتی با این شرکت ها همکاری‌های لازم انجام شود.

گفتنی است، شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس از ابتدای آذرماه ۱۴۰۱ به عنوان نخستین گروه فراخوان شده، مشمول اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و صدور صورتحساب الکترونیکی هستند.

کد خبر 56812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =