اغتشاشات به صادرات آجیل و خشکبار آسیب زد

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت: اغتشاشات و ناآرامی‌ها اخیر سبب مشکلاتی برای فروشندگان شد، ولی تاثیر این ناآرامی‌ها قطعی اینترنت بود که ارتباط با واردکنندگان خشکبار و آجیل کشور را از بین برد و باعث از دست رفتن بازارهای صادراتی خواهد شد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز، علیرضا ارزانی در خصوص آخرین وضعیت بازار آجیل و خشکبار، با بیان آنکه فروشندگان آجیل و خشکبار همچون گذشته محصولات خود را در بازار به فروش می‌رسانند، افزود: تولید خشکبار به دلیل شرایط نامناسب آب و هوایی و خشکسالی کشور با کاهش ۴۰ درصدی مواجه شده که این امر امان تولیدکنندگان این محصولات را بریده است.

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت: طبیعتاً صادرات پسته و سایر محصولات آجیلی و خشکبار نیز به همین میزان با کاهش روبرو بوده، هرچند که کاهش تولید هزینه‌های سربار تولیدکنندگان نیز به شدت افزایش یافته است.

ارزانی تصریح کرد: بازار جهانی پسته در وضعیت فعلی در اختیار آمریکا و ایران است، ولی بلحاظ خشکسالی ایران توان رقابت کمتری با این کشور داریم که این امر نیز به این بازار آسیب زیادی وارد کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اغتشاشات و ناآرامی‌ها اخیر سبب مشکلاتی برای فروشندگان بازار شد، ولی مهم‌ترین تاثیر این ناآرامی‌ها قطعی اینترنت بود که ارتباط با واردکنندگان خشکبار و آجیل کشور را از بین برد و از این لحاظ می‌توان گفت اعضای صنف دچار زیان و از دست رفتن بازارهای صادراتی خود شده اند.

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت: نابسامانی‌ها بازار ارز نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که تولیدکنندگان و صادرکنندگان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

کد خبر 57312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =