بررسی لوایح بودجه و برنامه هفتم در جلسه هیات رئیسه مجلس

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی موضوع لوایح بودجه ۱۴۰۲ کل کشور و برنامه هفتم توسعه در دستور کار هیات رئیسه مجلس قرار دارد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، علی نیکزاد که ریاست جلسه علنی روز یکشنبه - ۲۰ آذر ماه - مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره ارسال لایحه بودجه سال آینده به مجلس اظهار داشت: در جلسه پیشین هیات رئیسه مجلس موضوع ارسال این لایحه مطرح شد و امروز نیز در جلسه ای که داریم، آن را مطرح می کنیم تا برنامه هفتم و بودجه سال ۱۴۰۲ به سرانجام مطلوبی برسد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس یادآور شد: بر اساس ماده ۱۸۲ آیین نامه، دولت موظف است حداکثر تا ۱۵ آذرماه لایحه بودجه سال بعد را تقدیم مجلس کند؛ تا جایی که اطلاع داریم، اکنون دولت در چند شیفت به صورت دائم برای لایحه بودجه جلسه برگزار می‌کند و بنا دارد احکام دائمی را تقدیم مجلس کند.

نیکزاد گفت: به نظر می رسد تصویب بودجه کشور در قالب سه دوازدهم مطلوب نیست.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه علنی امروز در تذکری شفاهی با بیان اینکه «اگر بودجه به صورت چند دوازدهم تصویب شود، اساساً علامت خوبی در اقتصاد کشور نیست، چرا که همه فعالان اقتصادی پایان سال را مبنای احکام بودجه قرار می‌دهند» اظهار داشت: زمان مناسب بررسی لایحه بودجه در حال از دست رفتن است، چرا که براساس قانون در تاریخ ۱۵ آذرماه هر سال، دولت باید این لایحه را به مجلس تقدیم کند.

پورابراهیمی با یادآوری اینکه ارایه لایحه برنامه هفتم توسعه به دلایل مختلفی از جمله ابلاغ سیاست ها به تاخیر افتاد، افزود: به نظر می رسد مجلس باید در خصوص این لایحه برنامه تصمیم جدی بگیرد، چرا که سال گذشته برنامه ششم را برای یکسال تمدید کردیم و اکنون نیز این ظرفیت قانونی وجود دارد.

کد خبر 58874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =