پیمان‌های پولی راهکار مقابله با مافیای ارزی/ پول واحد شانگهای ایجاد شود

عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی گفت: باید در راستای خنثی سازی تاثیر دلار و یورو بر اقتصاد کشور و مقابله با مافیای ارزی باید انعقاد پیمان‌های پولی دوجانبه و چندجانبه را در دستور کار قرار دهیم.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نوسانات بازار ارز اظهار داشت: ما امروز با جنگ اقتصادی دشمن علیه کشورمان مواجه هستیم و این مسئله بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی افزود: باید در راستای خنثی سازی تاثیر دلار و یورو بر اقتصاد کشور و مقابله با مافیای ارزی باید انعقاد پیمان‌های پولی دوجانبه و چندجانبه را در دستور کار قرار دهیم.

عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی واحد پولی به نام شانگهای همانند واحد پول یورو در اروپا، می تواند گشایش های زیادی را از نظر اقتصادی برای کشورهای عضو پیمان شانگهای از جمله کشورمان به همراه داشته باشد.

ابوترابی خاطرنشان کرد: ۸۵ درصد مبادلات ایران با کشورهای دوست و منطقه انجام می‌شود و ما می‌توانیم برای داد و ستد از واحدهای پولی یکدیگر استفاده کنیم که این مسئله به رواج و رونق پول ملی کشورهای طرف مبادله نیز منجر خواهد شد.

وی افزود: مدیران دولت و مجلس فقط مسئولیت اعلام دشمنی، دشمنان علیه ملت ایران را ندارند بلکه باید به مقابله با توطئه های دشمنان بپردازند، و ثبت خرید و فروش ارز در سامانه بهترین راه برای مقابله با مافیا در بازار ارز است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با بیان اینکه باید فروش فیزیکی ارز و سکه و شمش توسط صرافی‌ها ممنوع شود و خرید و فروش طلا و ارز از طریق سامانه انجام شود، تصریح کرد: با خرید و فروش ارز و سکه از طریق سامانه می توانیم جلوی مافیا در این حوزه را بگیریم چرا که با نظارت دقیق و ایجاد سامانه جلوی تخلفات با سهولت بیشتری گرفته می شود.

انعقاد پیمان‌های پولی دو و چند جانبه، تحریم‌های ارزی را خنثی می‌کند

محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امورداخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: با انعقاد پیمان‌های پولی دوجانبه هم تحریم دلار را کم اثر و بی اثر می کنیم و هم زمینه را برای تقویت ارزش پول ملی فراهم می‌آوریم.

وی در خصوص نوسانات بازار ارز اظهار داشت: دشمن در حوزه نظامی نتوانست با جمهوری اسلامی مقابله کند لذا به جنگ اقتصادی و اجتماعی روی آورده است.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی افزود: نیروهای مسلح در جنگ نظامی اجازه ندادند که دشمن به اهداف خود دست یابد، در جنگ اقتصادی نیز دولت و مجلس باید تدابیر لازم را برای خنثی کردن توطئه‌های دشمن بیاندیشند.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس تاکید کرد: یکی از اقدامات مهم برای بی اثر کردن تحریم ها به ویژه در مورد مبادلات ارزی دلار و یورو، امضای پیمان‌های پولی دوجانبه با کشورهای طرف قرارداد در حوزه مبادلات اقتصادی است.

جوکار گفت: با انعقاد پیمان‌های پولی دوجانبه هم تحریم دلار را کم اثر و بی اثر می کنیم و هم زمینه را برای تقویت ارزش پول ملی فراهم می‌آوریم.

وی افزود: گسترش روابط اقتصادی به ویژه با کشورهای عضو پیمان شانگهای می تواند تاثیر بسزایی در رفع مشکلات کشور در حوزه بازرگانی و مبادلات ارزی داشته باشد.

کد خبر 61388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =