افزایش ۲ برابری برداشت و صید میگو در سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت و صید میگو دریایی و پرورشی در این استان با رشد ۲ برابری به یک‌هزار و ۳۹۵ تن رسید.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز، سید محمدرضا سیدحسینی با بیان اینکه پرورش میگو یکی از مزیت‌های اصلی سیستان و بلوچستان است و می‌تواند بیشترین منفعت را از صادرات و تامین نیاز داخل کشور بر عهده داشته باشد، اظهارداشت: هم‌اینک با رشد ۳۵ درصدی سطح زیر کشت مزارع میگو در استان به ۸۷۱ هکتار رسیده است.

وی تاکید کرد: آب و هوای سواحل مکران در جنوب سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا نسبتا گرم و مرطوب و بر اثر بادهای موسمی مونسون متعادل هست و همین وضعیت زمینه لازم را برای آبزی پروری فراهم کرده و به نوعی می‌توان گفت چابهار و کنارک بهشت آبزی پروری ایران است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: وجود اسکله‌های متعدد شیلاتی، دسترسی به آب‌های اقیانوسی، وجود اراضی مستعد پرورش میگو و وجود بزرگترین ناوگان صیادی آب‌های دور(۲۵هزار نفرصیاد) از بارزترین استعدادهای شیلاتی استان است.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های کم نظیر آبزی‌پروری در زمینه پرورش میگو و ماهی بویژه ظرفیت‌های پرورش سایر آبزیان نظیر انواع جلبک‌های دریایی، خیار دریایی، لابستر، آرتیمیا و آبزیان زینتی دارد.

حسینی تصریح کرد: چابهار، دشتیاری، زرآباد و کنارک با ساحلی زیبا و با ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری، شیلات، اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و اشتغالزایی به دلیل نزدیکی به خط استوا نسبتا گرم و مرطوب و درجه حرارت سواحل این شهرستان در طول سال مناسب برای پرورش میگو و صید و صیادی بویژه ماهیان تُن است.

وی افزود: حوزه شیلات یکی از بخش‌های کم هزینه برای ایجاد اشتغال است و می‌تواند علاوه‌بر آمار فعلی، اشتغال را به چند برابر افزایش دهد و به نوعی سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات با صرفه‌ترین راه و اقتصادی‌ترین فعالیت در سواحل مکران محسوب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: هر هکتار مزارع پرورش میگو برای حدود ۲ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد می‌کند و میگوی برداشت شده در گواتر و گوردیم کنارک به دلیل اینکه در منطقه‌ای ساحلی با درجه حرارت مناسب، پاکیزه و بدور از آلودگی‌های صنعتی و شهری، نزدیکی به خط استوا و هوای نسبتا گرم و مرطوب و بادهای موسمی مونسون پرورش داده می‌شود، از کیفیت بالایی برخوردار است.

کد خبر 62474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =