اتصال متقابل پیام‌رسان‌های داخلی در رده فناوری‌های روز جهان است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طرح اتصال متقابل پیام‌رسان‌های داخلی در رده فناوری‌های روز جهان است. بر اساس «قانون بازار دیجیتال» و «قانون خدمات دیجیتال» اروپا همه پیام‌رسان‌های فراگیر خارجی در اروپا باید از ابتدای سال آینده میلادی، امکان اتصال متقابل را برای کاربران خود فراهم کنند.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در کانال «بله» خود نوشت: خوشحالم که اعلام کنم که وعده‌ای که مردم عزیزمان دادم محقق و اتصال متقابل پیام رسان‌های داخلی با تلاش تیم های متخصص فنی در سازمان فناوری اطلاعات ایران و جوانان نخبه فعال در پیام رسان‌های داخلی وارد فاز عملیاتی شد.

وی افزود: با دانلود آخرین نسخه‌های پیام رسان‌های ایتا، بله، آیگپ و گپ، این امکان در اختیار کاربران‌شان قرار گرفته است و سایر پیام‌رسان‌ها نیز نسخه‌های جدید خود را به مرور منتشر خواهند کرد تا این سرویس مهم و کاربردی در اختیار کاربران آن‌ها نیز قرار بگیرد. با راه‌اندازی این قابلیت جدید، ارسال پیام و فایل از هر پیام‌رسان به سایر پیام‌رسان‌ها امکان‌پذیر شده است.

وزیر ارتباطات افزود: در این سرویس پیام‌های مبادله شده بین سرورهای پیام‌رسان‌ها با استفاده از آخرین فناوری‌های موجود به‌صورت رمزنگاری انتها به انتها (end to end encryption) رمزنگاری شده و در عمل امکان رمزگشایی آن‌ها در طول مسیر وجود ندارد.

وی تصریح‌کرد: این قابلیت به‌صورت پیش فرض برای کاربران فعال نیست و لازم است کاربران در صورت تمایل با مراجعه به بخش تنظیمات حریم خصوصی پیام رسان خود، آن را فعال کنند.

وزیر ارتباطات خاطرنشان‌کرد: همکارانم در وزارت ارتباطات و متخصصان پرتلاش کشور در پیام رسان‌های ایرانی در تلاشند تا روز به روز بر امکانات و قابلیت‌های سکوهای داخلی برای خدمت رسانی نوآورانه به مردم بیفزایند.

کد خبر 62677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =