حمایت دولت از توسعه صادرات غیرنفتی با برگزاری ایران اکسپو ۲۰۲۳

معاون سازمان توسعه تجارت گفت: دولت برای عرضه کالاهای صادراتی ایران به جهان حمایت‌های بسیاری در برگزاری ایران اکسپو ۲۰۲۳ انجام داده است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «مهدی ضیغمی» در نشست خبری پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۳) با بیان اینکه پنجمین دوره این رویداد بعد از چند سال وقفه برگزار می‌شود، اظهار داشت: این نمایشگاه از برنامه‌هایی است که کشورهای در حال توسعه برای عرضه دستاوردهای صادراتی خود برپا می‌کنند.

وی با بیان اینکه دولت‌ها هزینه‌هایی را برای حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی در عرضه محصولات صادراتی بر عهده می‌گیرد، تاکید کرد: در این رویدادها از تجار خارجی برای حضور به طور رسمی دعوت می‌شود تا شرایط خرید و فروش کالا تسهیل شود.

ضیغمی با اشاره به محدودیت حجم کالاها و مقاصد صادراتی کشور، افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه افزایش در این دو بخش است و از سوی دیگر با برگزاری جلسات B۲B آمادگی کامل برای توسعه ارتباطات تجاری را داریم.

وی همچنین با بیان اینکه افزایش پیچیدگی صادرات و تنوع بخشی به کالاها در دستور کار است، ‌گفت: ۱۲ گروه کالایی از جمله پتروشیمی، دانش بنیان، پزشکی و تجهیزات پزشکی، ساختمان، لوازم خانگی، صنعت، مواد غذایی و کشاورزی، چرم، صنایع دستی، انرژی و خدمات فنی و مهندسی در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

ضیغمی تاکید کرد: برگزاری این نمایشگاه به منظور تسهیل حرکت بخش خصوصی از طریق حمایت و توسعه صادرات است و کالاهای با ارزش افزوده بالاتر در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

وی در خصوص حضور کشورهای اروپایی با بیان اینکه برای بالای ۱۰۰ دعوت‌نامه فرستادیم، افزود: از کشورهای اروپایی دعوت کردیم، ولی تمرکزی را بر روی کشورهای اروپای غربی نداشتیم.

معاون سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه در این نمایشگاه کشورهایی حضور دارند که ارتباط تجاری چندانی با آنها نداشتیم، گفت: این نمایشگاه برای سال بعد می‌تواند میزبان پنج تا ۱۰ هزار تاجر خارجی باشد، اما در تهران این ظرفیت را نداریم و از الان روی بهبود زیرساخت‌های شهری باید تمرکز کنیم.

وی افزود: متراژ نمایشگاه امسال ۳۰ تا ۳۵ هزار متر مربع است و برای سال بعد ۱۰۰ هزار مترمربع خواهد بود.

معاون سازمان توسعه تجارت گفت: شرکت‌های خودروسازی و قطعه سازی نیز در نمایشگاه حضور فعال دارند و برای رشد صادرات این در نمایشگاه تلاش می‌کنیم.

کد خبر 62903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =