اخذ ۷هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان مالیات بر ثروت در فصل بهار

یکی از ردیف‌های درآمدهای مالیاتی دولت به مالیات بر ثروت اختصاص دارد که طبق آخرین آمار میزان درآمد دولت از این محل از ابتدای سال جاری تا انتهای خرداداماه ۷هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، مالیات بر ارث، مالیات‌های اتفاقی، مالیات نقل‌وانتقال سرقفلی، مالیات نقل‌وانتقال سهام، مالیات نقل‌و انتقالات املاک، مالیات تمبر و اوراق بهادار، مالیات بر واحدهای مسکونی گران قیمت(با احتساب عرصه و عیان)، مالیات بر انواع خودرو های سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی گران قیمت و درآمد حاصل از مالیات بر واحد های مسکونی خالی از سکنه از مواردی هستند که زیرمجموعه مالیات بر ثروت قرار دارند.

براین اساس، میزان مالیات دریافتی از محل مالیات بر ارث ۵۰۷ میلیارد تومان، از محل مالیات‌های اتفاقی هفت میلیارد تومان و از محل حق تمبر و اوراق بهادار ۵۷۹ میلیارد تومان بوده است.

از محل نقل‌وانتقال سرقفلی، مالیات نقل‌وانتقال سهام و مالیات نقل‌وانتقالات املاک به ترتیب ۷۸۶ میلیارد تومان، ۳هزار و ۸۷۵ میلیارد تومان و یک هزار و ۵۵۱ میلیارد تومان مالیات اخذ شده است.

درآمد دولت از محل مالیات بر واحدهای مسکونی گران قیمت (با احتساب عرصه و عیان) پنج میلیارد تومان و از محل درآمد حاصل از مالیات بر واحد های مسکونی خالی از سکنه یک میلیارد و چهار میلیون تومان بوده است.

بر این اساس، صاحبان مالیات بر انواع خودرو های سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی گران قیمت طی سه ماه نخست سال ۴۹۳ میلیارد تومان مالیات پرداخت کردند.

کد خبر 65381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =