رونق فعالیت­‌های ساختمانی و ساخت و ساز در تیر ماه

آمارهای به دست آمده در تیرماه ۱۴۰۲ در حوزه ساختمان نشان می‌دهد شاخص کل در تیر ماه با رقم (۵۳.۲۶)، طبق پیش بینی ماه گذشته، با افزایش جزئی نسبت به خرداد ماه (۵۱.۱۲)، نمایانگر وضعیت رونق فعالیت­های ساختمان و ساخت و ساز در تیر ماه است.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز از اتاق تعاون ایران، افزایش قابل توجه مولفه ای، موجودی مواد اولیه و لوازم خریداری شده ، نتیجه ی کاهش مولفه، قیمت خرید مواد اولیه یا لوازم مورد نیاز، در این ماه است.

براساس این گزارش، کاهش قابل توجه مولفه های قیمت محصولات تولیدشده و خدمات ارائه شده و قیمت خرید مواداولیه یا لوازم مورد نیاز متاثر از ثبات نرخ ارز در دو ماه اخیر است اما همچنان بالا بودن نرخ ارز، اصلی ترین مانع در مسیر رونق است.

کاهش جزئی مولفه ای مصرف حاملهای انرژی در این دوره، که ناشی از محدودیت مصرف برق در فصل تابستان و الزام استفاده از سوخت جایگزین و نیز نبود شبکه تامین انرژی جایگزین مورد نیاز این واحدها می باشد، در ماه های آتی می تواند بر میزان رشد شاخص کل اثرگذار باشد.

مولفه انتظارات تولید در ماه آینده با ثبت رقم (۵۵.۴۳) بیانگر پیش بینی فعالان اقتصادی مبنی بر ادامه دار بودن وضعیت رونق فعالیت های ساختمانی در مرداد ماه است.

کاربران، ذینفعان و محققین می توانند با مراجعه به پورتال تخصصی اتاق تعاون ایران به نشانیwww.icccoop.ir به نسخه الکترونیکی این گزارش دست یابند.

رونق فعالیت­‌های ساختمانی و ساخت و ساز در تیر ماه

کد خبر 65630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =