صادرات کالا از مرز ریلی سرخس خراسان رضوی افزایش یافت

مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت: ۳۳۰ هزار تن کالا طی چهار ماه نخست امسال از ایستگاه راه‌آهن بین‌المللی سرخس در مرز ترکمنستان به کشورهای آسیای مرکزی صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۱۴ درصدی دارد.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، مصطفی نصیری ورگ افزود: سیمان و مصالح ساختمانی عمده کالای صادراتی طی بازه زمانی یاد شده است که ۶۰ درصد از کالاهای صادراتی مذکور در ایستگاه راه آهن شهید مطهری فریمان بارگیری و به مقصد کشورهای آسیای مرکزی صادر شده است.

وی گفت: به ترتیب ترکمنستان با ۳۸ درصد، تاجیکستان با ۲۸ درصد و ازبکستان با ۲۵ درصد مقاصد اصلی صادرات ریلی از مرز سرخس بوده اند.

مدیرکل راه آهن خراسان به تامین واگن برای فرآیند صادرات و ترانزیت کالا از این گذرگاه ریلی اشاره و بیان داشت: طی بازه زمانی یاد شده چهار هزار و ۳۰۰ دستگاه واگن باری توسط بخش خصوصی در قالب واگن "امدادی" از کشورهای آسیای مرکزی تامین شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد رشد داشته است.

ایستگاه راه آهن شهید مطهری در ۵۰ کیلومتری جنوب مشهد، در شهرستان فریمان واقع شده است.

گذرگاه مرزی سرخس در انتهایی ترین منطقه شمال شرق ایران در استان خراسان رضوی، ۱۸۵ کیلومتری شمال شرق مشهد و هم مرز با ترکمنستان واقع شده است و از مبادی مهم تجارت کشور به ویژه با کشورهای آسیای مرکزی محسوب می‌شود.

کد خبر 65960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =