شرکت ملی انفورماتیک در گروه رایانه و فعالیت های وابسته اول شد

شرکت ملی انفورماتیک در همایش رتبه بندی شرکت های برتر ایران IMI۱۰۰ در گروه رایانه و فعالیت های وابسته موفق به کسب رتبه اول کشوری شد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز، سازمان مدیریت صنعتی در سال ۱۴۰۲ برای بیست و ششمین سال متوالی شرکت‌های برتر ایران را رتبه‌بندی کرد. در این رتبه‌بندی ۵۰۰ شرکت بزرگ و موثر در اقتصاد کشور در همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران که با حضور وزرای اقتصادی و صنعت، معدن و تجارت در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار گردید، معرفی شدند.

رتبه‌بندی IMI-100 در سال نخست (۱۳۷۷) با رتبه‌بندی ۱۰۰ شرکت برتر ایران از نظر شاخص میزان فروش (درآمد) آغاز شد و در سال‌های بعد از آن، با توجه به استقبال خوب شرکت‌ها و برای پاسخگویی به درخواست آن‌ها، به تدریج، تعداد شرکت‌های فهرست به ۵۰۰ شرکت افزایش یافت، همچنین، تعداد شاخص‌های مورد بررسی نیز به ۳۳ شاخص افزایش یافت. 

مهم‌ترین اهداف رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران، تولید اطلاعات در مورد بنگاه‌های اقتصادی کشور و شفاف‌سازی فضای کسب و کار، رتبه بندی شرکت‌ها از نظر میزان اثرگذاری در اقتصاد ملی، گسترش رقابت بین بنگاه‌های اقتصادی و استفاده از نتایج رتبه‌بندی برای کمک به برنامه ریزی اقتصادی در کشور است. 

رتبه بندی‌های مشابه IMI-100 هم در سطح جهانی و هم در سطح منطقه‌ای و کشوری انجام می‌شود. 

شرکت ملی انفورماتیک از بدو تأسیس تلاش دارد در راس هلدینگ گروه ملی انفورماتیک به عنوان شرکتی جامع و کارآمد، راهبری شبکه‌ای منسجم و هماهنگ را برعهده داشته باشد تا از ظرفیت‌‏های فناوری اطلاعات و ارتباطات داخلی و خارجی، سرمایه‌‏گذاری تخصصی و مدیریت طرح‌‏های حاکمیتی، بستر تحول در نظام پولی و مالی کشور را فراهم آورد. گروه ملی انفورماتیک با استفاده از اختیارات نظارتی و حاکمیتی محول شده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند مأموریت‌های مورد نظر این بانک را در حوزۀ فناوری های نوین در صنعت بانکداری و پرداخت الکترونیکی به انجام رساند.

چشم انداز شرکت ملی انفورماتیک تبدیل شدن به بزرگترین هلدینگ فناوری‌های مالی، پیش‌رو، نوآور، هم‌افزا و تکیه‌گاه فعالان و بازیگران زیست‌بوم‌های خدمات مالی کشور و خوشنام در منطقه تعریف شده است. این شرکت علاوه بر انجام وظایف در رابطه با نیازمندی‌های مشاوره‌ای بانک مرکزی از طریق سه شرکت خدمات انفورماتیک، شاپرک و کاشف که ذیل شرکت ملی انفورماتیک به عنوان یک گروه و شرکت مادر (Holding Company) فعالیت می‌کنند به انجام مأموریت‌های محول شده از سوی بانک مرکزی می‌پردازد.

کد خبر 70953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =