ثبات ارزی کم‌سابقه در ماه‌های پایانی سال/ نوسان اندک نرخ‌ها در بسیاری از کشورها متداول است

عضو اتاق بازرگانی ایران، ثبات بازار ارز طی ماه‌های گذشته را بسیار امیدوارکننده و کم سابقه دانست و گفت: اگرچه کاهش قیمت ارز بحث بسیار مهمی در اقتصاد است، اما مهمتر از آن، ثبات قیمت ارز است که این امر نیز با مدیریت و کنترل نوسانات بازار محقق خواهد شد.

به گزارش اگزیم نیوز، سیدعلی حسینی در گفتگویی افزود: کاهش قیمت ارز بحث بسیار مهمی در اقتصاد است، اما مهمتر از آن، ثبات قیمت ارز است که با مدیریت و کنترل نوسانات بازار محقق می‌شود. البته نوسانات ارزی در تمام دنیا وجود دارد و ارزش پول ملی نیز در بسیاری از کشورها بر اساس شرایط اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی و همچنین حجم تراز تجاری آن‌ها متغییر و دارای نوسان است.
وی افزود: با توجه به اینکه نوسانات اندک و مقطعی ارزی در بسیاری از کشورها متعارف است، اما اگر فعالان اقتصادی و مردم بتوانند خود را با همین نوسان متعارف هماهنگ کنند و برای یک مدت طولانی شاهد ثبات نسبی بازار ارز باشند، می‌توانند با اطمینان کامل اقدام به سرمایه گذاری کرده و اقتصاد کشور را متحول کنند.
این فعال اقتصادی پیش بینی پذیر کردن بازار را یکی از مهمترین عوامل رشد اقتصاد کشور خواند و گفت: بی تردید اگر دورنمای اقتصادی برای تمامی مردم و فعالان بازار مشخص و به گونه‌ای باشد که آن‌ها بدانند تا مدت‌ها با یک بازار کم نوسان روبرو هستند، می‌توان چشم‌انداز اقتصادی کشور را بسیار روشن و امیدوارکننده خواند.
حسینی اظهار داشت: اگر بازار ارز دچار تلاطم و نوسان‌های متعدد و نامتعارف باشد، هیچکس نمی‌تواند به خوبی برای آینده خود تصمیم گیری کند. پس این ثبات بازار ارز است که به جذب و رشد حداکثری سرمایه گذاری منجر می‌شود و بخش مولد کشور را پویا و شکوفا می‌کند. تجربه نشان داده هرگاه اقتصاد ما در تمامی بخش‌ها با ثبات و آرامش همراه بوده، شاهد اتفاقات مهم و سازنده‌ای بودیم که قطعا در این میان، بازار ارز از اهمیت فراوانی برخوردار است.
رئیس پیشین کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی ایران، ثبات بازار ارز طی ماه‌های گذشته را بسیار امیدوارکننده و کم سابقه خواند و گفت: همیشه در سال‌های گذشته در چنین دوره‌ای (از اواسط فصل پائیز تا اواسط زمستان) با نوسانات بسیار زیاد و نامتعارفی در بازار ارز مواجه بودیم که خوشبختانه امسال با توجه به سیاست‌های بانک مرکزی، چنین اتفاقی تکرار نشد و همچنین شاهد ثبات بسیار خوبی از ابتدای سال هستیم. فقط امیدوارم این ثبات کم سابقه همچنان ادامه داشته باشد و نوسانات مختصر و متعارف بازار ارز در همین حد کنترل شود.

کد خبر 70984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =