تنها یک چهارم نیاز چوبی کشور در داخل تامین می‌شود

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: از ۱۶ و نیم میلیون مترمکعب نیاز چوبی کشور تنها سه تا چهار میلیون مترمکعب در داخل تامین می‌شود.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز، عباسعلی نوبخت در حاشیه بازدید از طرح زراعت چوب شهرستان قلعه گنج در جنوب کرمان اظهار داشت: با وجود فعالیت تمام ظرفیت ها در کشور در حال حاضر تنها ۹ میلیون مترمکعب از نیاز چوبی کشور یعنی تنها سه تا چهار میلیون مترمکعب آن از داخل تامین می شود لذا اجرای طرح زراعت چوب ضروری است.
وی اجرای طرح زراعت چوب را بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه دانست و افزود: اکنون هر هکتار ۱۸ میلیارد ریال و در آینده ۲۰ تا ۳۰ میلیارد ریال درآمد خواهد داشت.
نوبخت با اشاره به سود زراعت چوب اضافه کرد: شرایطی ایجاد شود که جوامع محلی به جای کار کردن برای شرکت ها خود توانمند شوند و برای خودشان کار کنند.
وی ضمن تاکید بر اهمیت اجرای طرح زراعت چوب در کشور گفت: اجرای این طرح علاوه بر ایجاد اشتغال در بین مردم منطقه درآمدزایی بالایی نیز دارد.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به همراه مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان و فرماندار قلعه گنج از پروژه ۷۰ هکتاری کشت زراعت چوب اوکالیپتوس در روستای چاه لک این شهرستان بازدید کرد.
ارسلان صادقی رییس اداره منابع طبیعی قلعه گنج در حاشیه این بازدید گفت: در فاز نخست پروژه ۷۰ هکتاری کشت اوکالیپتوس و زراعت چوب توسط شرکت چشمه ساران سبز آستان قدس رضوی ۱۵ هکتار کشت شده است و فاز دوم کشت آن نیز امروز آغاز شد.
رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور که به منظور افتتاح پروژه های منابع طبیعی دهه فجر به استان هرمزگان سفر کرده بود به قلعه گنج در مجاورت آن استان نیز آمد و در جریان شرایط طرح زراعت چوب منطقه چاه لک شهرستان قلعه گنج قرار گرفت.
نوبخت در این بازدید قول احداث یک نهالستان را به مسئولان شهرستان قلعه گنج داد.

کد خبر 71288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =