راه اندازی مجدد قطار باربری ایران و پاکستان

یك روزنامه اردو زبان پاكستانی به نقل از منابع دولتی گزارش داد كه پاكستان علاقه مند به ازسرگیری تردد قطار باربری میان این كشور و ایران بوده و قرار است این قطار هفته ای یك بار میان استان های مرزی دو كشور حركت كند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز به نقل از ایرنا، روزنامه 'دنیا' امروز نوشت: بخش مربوط به قطار باربری ایران و پاكستان در سازمان راه آهن ایالت بلوچستان پاكستان قرار است طرح تردد این فعالیت اقتصادی را ازسربگیرد.
در این گزارش آمده است: سازمان راه آهن پاكستان اعلام آمادگی كرده است كه تدابیر امنیتی مورد نیاز را برای تامین امنیت قطار باربری ایران و پاكستان در مسیر كویته-زاهدان اتخاذ خواهد كرد.
روزنامه دنیا همچنین به نقل از 'حنیف گل' مقام ارشد سازمان راه آهن شهر كویته نوشت: پیشنهاد دیگری برای راه اندازی ماهانه هشت قطار میان ایران و پاكستان نیز در دست بررسی است.
پیشتر وزارت راه آهن پاكستان اعلام كرده بود كه این وزارتخانه آماده راه اندازی دوباره قطار باری اسلام آباد - تهران - استانبول موسوم به قطار باری سازمان همكاری اقتصادی - اكو - است.
نخستین حركت قطار باری سازمان اكو در مرداد سال 1388 شمسی (14 اگوست 2009) در مراسمی با حضور «یوسف رضا گیلانی» نخست وزیر وقت پاكستان و «غلام احمد بلور» وزیر اسبق راه آهن این كشور از ایستگاه «مارگالا» شهر اسلام آباد به مقصد تهران و از آنجا به طرف استانبول انجام شد.
این فعالیت اقتصادی در آذر 1390 (دسامبر 2011) متوقف شد.

کد خبر 7285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =