تمایل کره جنوبی به توسعه مناسبات صنعتی با ایران

سفیر كشورمان در كره جنوبی اشتیاق شركت های كره ای برای حضور در بازار ایران را قابل توجه دانست و از صاحبان صنایع و فعالان عرصه اقتصادی و بازرگانی این كشور خواست تا از فضای مناسب ایجاد شده بعد از اجرای «برجام» به بهترین شكل ممكن استفاده كنند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، حسن طاهریان این سخنان را در اجتماع بزرگ انجمن «شركت های با قابلیت برتر» كره جنوبی در شهر سئول عنوان و به آنان گوشزد كرد كه فضای كنونی از هر حیث مناسب توسعه همكاری با صنایع و بنگاههای اقتصادی ایران است.
وی گفت كه شركت های كره ای دارای سابقه خوبی در بازار ایران هستند و مشاركت آنان در طرح های مختلف كشور مثبت بوده است.
سفیر ایران در كره جنوبی تصریح كرد كه همین سابقه مثبت اینك به مدد آنان آمده و زمینه برای حضور مجدد این شركت ها و دیگر فعالان اقتصادی به ایران را میسر ساخته است.
طاهریان روابط سیاسی و اقتصادی تهران و سئول را بسیار خوب و مثبت ارزیابی كرد و سفر سال گذشته «یون بیونگ سه» وزیر امور خارجه، «جو هیونگ هوان» وزیر صنعت، تجارت و انرژی و «كانگ خو این» وزیر زمین، امور زیر بنایی و حمل و نقل را بخشی از تلاش كره جنوبی برای گسترش همكاریها با ایران برشمرد.
عالی‌ترین مقام سیاسی كشورمان در كره جنوبی همچنین به برگزاری یازدهمین كمیسیون مشترك اقتصادی دو كشور در تهران بعد از 10 سال اشاره كرد كه اسفند ماه سال گذشته با حضور یك هیات 300 نفره از مقامات، تجار و بازرگانان این كشور در تهران برگزار شد.
به گزارش اگزیم نیوز به نقل از ایرنا، طاهریان اوج مناسبات و همكاریهای دو كشور را به سفر هشتم اردیبهشت ماه سالجاری «پارك گئون هی» رئیس جمهور كره جنوبی به تهران دانست كه قرار است وی در جریان این سفر علاوه بر امضای چندین سند همكاری، دیدارهایی نیز با دكتر حسن روحانی رئیس جمهوری و دیگر مقامات عالیرتبه كشورمان داشته باشد.
او گفت كه موارد یاد شده حاكی از اراده و اشتیاق طرفین در توسعه و گسترش همكاریها در همه زمینه های اقتصادی، بازرگانی، فرهنگی، سیاسی و بهره برداری از پتانسیل موجود در آن است.
سفیر كشورمان در سئول همچنین در بخش دیگری از سخنان خود شرط موفقیت شركت های كره ای در بازار ایران را در عواملی نظیر تامین اعتبار مالی در اجرا و انتقال تكنولوژیهای پیشرفته و نیز استراتژی بالا بردن توان صادراتی ایران به دیگر كشورها دانست.
رئیس انجمن «شركت های با قابلیت برتر» كره جنوبی نیز با ابراز خرسندی از حضور عالیترین مقام سیاسی ایران در گردهمایی این انجمن، آمادگی خود و همه شركت های این مجموعه را برای توسعه همكاریها با ایران اعلام كرد.
وی با اشاره به دوره جدید روابط اقتصادی میان دو كشور و نیز اشتیاق و تمایل بالای شركت های كره ای به گسترش روابط تجاری و بازرگانی با جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان كرد: طیف گسترده ای از شركت های برتر كره جنوبی علاقمند به حضور و مشاركت در پروژه های مختلف صنعتی، علمی و پزشكی ایران هستند و تعدادی از این شركتها نیز در این راستا از ایران بازدید هم داشته اند.
او ابراز امیدواری كرد كه با اجرای برجام صاحبان صنایع و شركت های بازرگانی كره ای بتوانند همانند قبل در بازار ایران به فعالیت خود ادامه دهند.

کد خبر 7344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =