تداوم آرام روند نزولی تورم

در ادامه مسیر کاهشی نرخ تورم طی دو سال اخیر، نرخ تورم در دوازده ماه منتهي به فروردين‌ماه ۹۵ نسبت به دوازده ماه منتهي به فروردين‌ماه ۹۴ معادل ۱۱.۲ درصد اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، در ادامه مسیر کاهشی نرخ تورم طی دو سال اخیر، نرخ تورم در دوازده ماه منتهي به فروردين‌ماه 95 نسبت به دوازده ماه منتهي به فروردين‌ماه 94 معادل 11.2 درصد اعلام شد.
مطابق اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به اسفندماه 94 نسبت به دوازده ماه منتهی به اسفندماه 93 معادل ۱۱.۹ درصد بود. پیش تر از آن نیز در بهمن ماه بانک مرکزی نرخ تورم در 12 ماه منتهی به بهمن ماه سال 94 نسبت به 12 ماه منتهی به بهمن ماه سال 93 را برابر 12.6 درصد اعلام کرده بود.
همانطور که ارقام گزارش شده در سه ماه اخیر نشان می دهند، نرخ تورم سالانه روند نزولی خود را حفظ نموده است و با وجود اختلاف های ناچیز بین ارقام منتشر شده از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران در هر دو گزارش شاهد مسیر مداوم نزولی نرخ تورم هستیم.
براساس گزارش منتشر شده از سوی بانک مرکزی ایران، خلاصه نتايج به‌دست آمده از شاخص بهاي کالاها و خدمات مصرفي در مناطق شهري ايران در فروردین ماه براساس سال پايه 100=1390 به شرح زیر است:
- شاخص بهاي کالاها و خدمات مصرفي در مناطق شهري ايران در فروردين‌ماه 1395 به عدد 235.9 رسيد که نسبت به ماه قبل 0.5 درصد افزايش يافت.
- شاخص مذکور در فروردين‌ماه 1395 نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل 7.4 درصد افزايش داشته است.

کد خبر 7377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =