بازار ارز باز هم در برابر فشارهای روانی دشمن پیروز شد/ از محدود شدن بازار غیررسمی تا ایجاد شفافیت در معاملات ارزی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بازار ارز کشور همچون یک سال گذشته بار دیگر در برابر فشارهای روانی اخلالگران و عوامل دشمن ایستادگی کرد و پیروز شد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز، اقبال شاکری اظهار داشت: پس از حمله موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی فلسطین بار دیگر عوامل دشمن سعی داشتند تا با فضاسازی‌های روانی بازار ارز کشور را همچون موارد قبلی در یک سال گذشته دچار تلاطم کنند.

وی افزود: عوامل دشمن در این ماجرا همواره درصدد این هستند تا با ایجاد تلاطم در بازار ارز بازارهای دیگر را نیز دچار التهاب و در نتیجه اقتصاد کشور را دچار مشکل کنند و باعث افزایش قیمت‌ها شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: در موارد قبلی همچون عملیات طوفان الاقصی، تحولات یمن، سوریه و ... و با وجود تلاش‌های اخلالگران و سودجویان و عوامل دشمن بازار ارز کشور در برابر جوسازی‌ها مقاومت کرد و اگرچه در چند روز ابتدایی شاهد افزایش قیمت اندکی در بازار ارز بودیم، اما پس از گذشت چند روز بازار به حالت عادی بازگشت و قیمت دلار و دیگر ارزهای خارجی در بازار کاهش یافت.

شاکری گفت: در ماجرای اخیر یعنی حمله موشکی ایران به اسرائیل نیز دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفت تا با جوسازی و فضاسازی باعث افزایش قیمت دلار در بازار شود که این توطئه نیز خنثی شد و اگرچه در ابتدا قیمت دلار پس از حمله موشکی ایران به ۷۰ هزار تومان رسید، اما پس از گذشت چند روز دیدیم که قیمت دلار در بازار آزاد به کمتر از ۶۰ هزار تومان کاهش یافت و در حاضر وارد کانال ۵۶ هزار تومان شده است.

وی افزود: این ایستادگی و مقاومت بازار در برابر جوسازی‌ها و فضاسازی‌های روانی نتیجه مدیریت بانک مرکزی است که با کنترل دقیق بازار ارز و محدود شدن و به رسمیت نشناختن بازارهای فرعی و غیررسمی و همچنین ایجاد شفافیت در خرید و فروش ارز در کشور باعث کنترل بازار و جلوگیری از نوسانات ساختگی شده است.

کد خبر 73855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =