تولید بیش از ۲.۴ میلیون تن علوفه در مراتع کشور

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از افزایش تولید بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزارتن علوفه در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در مراتع کشور خبر داد.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز از سازمان منابع طبیعی، عباسعلی نوبخت در پنجمین جلسه شورای راهبردی حفاظت ضمن ارائه رهنمودهای حفاظتی در منابع طبیعی افزود: بارندگی های مناسب در اوایل بهار امسال سبب شد تا در سال جاری شاهد افزایش پوشش گیاهی مناسب و افزایش تولید علوفه در سطح وسیعی از مراتع کشور باشیم.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اظهار داشت: در شرایط نرمال میزان تولید علوفه ۱۰.۷ میلیون تن بوده و امسال این رقم به ۱۱.۳۶۶ میلیون تن رسیده است که نسبت به تولید علوفه کشور در شرایط نرمال بارندگی، ۶۱۶ هزار تن افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: براساس برآوردهای به عمل آمده در تعدادی از استانها علوفه تولیدی همچنان کمتر از میزان تولید در شرایط نرمال می باشد ولی در مجموع در سال ۱۴۰۲ تولید علوفه در مراتع کشور ۸.۸ میلیون تن بوده و امسال در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش ۲ میلیون و ۴۸۵ هزار تنی علوفه در مراتع کشور هستیم.

نوبخت یادآور شد: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در یک طرح تحول زا و با استفاده از ظرفیت مرتعداران و بهره برداران موجود در سامانه های عرفی مراتع و با رعایت دستورالعمل های ابلاغی و بازنگری ظرفیت واحددامی مجاز مراتع ، ضمن صیانت از پایداری سرزمین و حفظ منابع پایه ( آب و خاک) در جهت تولید گوشت ارگانیک تاثیر گذار خواهد بود.

کد خبر 74285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =