آخرین وضعیت کریدور شمال- جنوب و ساخت خط ریلی رشت- آستارا بررسی شد

وزیر راه و شهرسازی در مذاکره با دستیار ویژه رئیس‌جمهوری روسیه و رئیس کمیسیون سیاست خارجی دومای دولتی روسیه وضعیت کریدور شمال- جنوب، توافق‌های چندجانبه حمل و نقلی و آخرین روند عملیات اجرایی خط ریلی رشت- آستارا بین ایران و روسیه را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش اگزیم نیوز از راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش ظهر امروز (شنبه) در مذاکره با ایگور لویتین دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه و لئونید اسلوتسکی رئیس کمیسیون سیاست خارجی دومای دولتی روسیه در ساختمان شهید دادمان بر توسعه ترانزیت و اجرای خط ریلی رشت_آستارا تاکید کرد.

آخرین وضعیت اجرای هرچه سریع‌تر فاز اجرایی احداث ۱۶۴ کیلومتر خط ریلی رشت- آستارا، افزایش حجم ترانزیت از طریق ایران و تکمیل کریدور شمال- جنوب در این دیدار مورد بررسی قرار گرفت.

دو طرف در این دیدار ضمن تاکید بر ارتقای سطح همکاری های دو کشور و عملیاتی کردن توافق‌های چند جانبه حمل ونقلی برای افزایش ترانزیت در مسیر کریدور شمال-جنوب، خواستار توسعه همکاری‌های ریلی ایران و روسیه با هدف افزایش حمل و نقل کالا بین دو کشور شدند.

بر اساس این گزارش، ۹ اسفندماه، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی کشورمان با ایگور لویتین دستیار ویژه رییس‌جمهوری روسیه و هیات همراه در ساختمان دادمان دیدار و گفت‌وگو داشت.

کد خبر 74303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =