رشد ۲۸ درصدی صادرات محصولات کشاورزی در سال جاری

رئیس کل گمرک ایران از رشد ۲۴ درصدی در وزن و ۲۸ درصدی در ارزش دلاری صادرات محصولات کشاورزی در سال جاری خبر داد و اعلام کرد: در دو ماهه نخست امسال یک میلیون و ۵۶۲ هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش ۶۸۴ میلیون دلار از کشور صادر شده است.

به گزارش اگزیم نیوز، محمد رضوانی فر روز سه شنبه با اشاره به رشد امیدوار کننده صادرات محصولات کشاورزی در سال جاری، اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳، در مجموع یک میلیون و ۵۶۲ هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش ۶۸۴ میلیون دلار از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۴ درصدی در وزن و ۲۸ درصدی در ارزش داشته است.

وی افزود: در دو ماهه نخست سال گذشته یک میلیون و ۲۶۰ هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش ۵۳۶ میلیون دلار از کشور صادرات شده بود که رشد امسال بسیار امیدوارکننده است.

رئیس گمرک ادامه داد: عمده ترین اقلام صادره شده محصولات کشاورزی در سال جاری به ترتیب ارزش عبارتند از سیب ۹۶.۳ میلیون دلار، پسته با پوست ۷۴.۱ میلیون دلار، هندوانه ۷۳.۸ میلیون دلار، گوجه فرنگی زراعی ۵۰.۳ میلیون دلار و گوجه فرنگی گلخانه‌ای ۴۴.۷ میلیون دلار است.

رضوانی فر گفت: بررسی آمار صادرات در دو ماهه نخست سال جاری نشان می‌هد اقلام کشاورزی از نظر وزنی حدود ۶.۶۶ درصد و ۸.۵۳ درصد از ارزش کل صادرات کشور را به خود اختصاص داده‌ است.

در جدول زیر، ۲۰ قلم نخست محصولات کشاورزی صادرشده به لحاظ ارزشی در دو ماهه نخست سال ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۲ آورده شده است.

رشد ۲۸ درصدی صادرات محصولات کشاورزی در سال جاری

کد خبر 73974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =