معاون وزیر جهادکشاورزی: از هفته آینده آغاز می‌شود

معاون زراعت وزیر جهادکشاورزی گفت: پرداخت بهای گندم کشاورزانی که محصول خود را با به دولت فروختند از هفته آینده آغاز می‌شود.

به گزارش اگزیم نیوز، علیرضا مهاجر روز چهارشنبه در نشست بررسی خرید تضمینی محصولات کشاورزی استان گلستان بدون اشاره به میزان خرید گندم در کشور، اظهار کرد: تاکنون بیشترین محصول گندم کشور از زمین‌های استان خوزستان برداشت شد.

وی ادامه داد: سال زراعی ۱۴۰۰ حدود ۴.۵ میلیون تن، در سال زراعی ۱۴۰۱ افزون بر ۷.۵ میلیون تن و در سال زراعی گذشته ۱۰.۵ میلیون تن گندم در کشور تولید شد که در صورت تداوم برداشت فعلی، می‌توانیم گندم مازاد کشور را صادر کنیم.

معاون زراعت وزیر جهادکشاورزی تاکید کرد: استان گلستان ظرفیت تولید ۲ میلیون تن گندم را دارد.

وی در خصوص پرداخت خرید تضمینی کلزا در استان گلستان، افزود: بهای این دانه روغنی به کشاورزان استان باید حداکثر تا یک ماه پرداخت شود.

مهاجر ادامه داد: پرداخت به موقع بهای محصولات کشاورزی خرید تضمینی از جمله کلزا کمک به تولید پایدار است.

سیدمحمد دهنوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان نیز خواستار تسریع در پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان به ویژه کلزاکاران شد.

مدیرکل جهادکشاورزی گلستان نیز گفت: تاکنون ۴۲ درصد از زمین‌های زیر کشت گندم استان معادل ۱۶۰ هزار هکتار با تولید ۵۵۲ هزار تن محصول، برداشت شد.

محمد برزعلی افزود: درمدت مشابه سال قبل ۵۵۵ هزار تن محصول از ۲۶۰ هزار هکتار برداشت شده بود.

وی افزایش برداشت گندم در استان را ناشی از بارندگی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در تولید بذر، سمپاشی و مانند آن اعلام کرد.

به گفته وی گلستان ۳۸۰ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم دارد.

استان گلستان از قطب های مهم تولید محصولات پائیزه به ویژه گندم و کلزا در کشور به شمار می رود و هر ساله رتبه‌های برتر را در تولید این محصولات راهبردی به خود اختصاص می‌دهد.

کد خبر 74110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =