پیشنهاد یارانه تعدیل نرخ سود تسهیلات

رییس کانون بانک های خصوصی با طرح پیشنهاد پیش بینی یارانه کافی برای تعدیل و تخفیف نرخ تسهیلات قراردادهای مبادله ای و یا مشارکتی به منظور حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط گفت: ۱۱۷۶۰ واحد در نوبت دریافت تسهیلات قرار گرفتند

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، کوروش پرویزیان در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بررسی ساز و کار و عملکرد پرداخت تسهیلات ۱۶ هزار میلیارد تومانی به صنایع کوچک و متوسط گفت: این اقدام دولت به منظور برون رفت هرچه سریعتر صنایع کوچک و متوسط از رکود است.

رئیس کانون بانک های خصوصی اظهار داشت: این برنامه می تواند برای صاحبان کسب و کار انگیزه و فرصت رقابت ایجاد کند و همچنین شاهد گسترش صادرات باشیم.

پرویزیان با اشاره به مطرح شدن موضوع اقتصاد مقاومتی و تلاش جدی همه جانبه برای حمایت از تولید افزود: باید روش هایی مورد استفاده قرار گیرد که از بدهکارتر شدن بیشتر صاحبان کسب و کارهای کوچک و متوسط جلوگیری شود و همچنین برای فروش محصولات و خدمات این بنگاه ها تمرکز داشته باشیم.

وی از برگزاری نشست مشترک کمیسیون بازار پول و سرمایه و کمیسیون صنایع اتاق در خصوص تسهیلات ۱۶ هزار میلیاردی با حضور نمایندگانی از بانک مرکزی، سازمان صنایع کوچک، هیات رییسه اتاق و جمعی از فعالان اقتصادی خبر داد.

مدیر عامل بانک پارسیان تاکید کرد: طبق برآورد های اعلامی بانک مرکزی عملکرد شبکه بانکی در سال ۹۴ به میزان ۴۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات بود که با فرض حدود ۵۰ درصد تسهیلات جدید، ۲۰۰ هزار میلیارد تومان و با فرض ۱۰ درصد عددی حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به بنگاه های کوچک و متوسط توصیه شده بود.

پرویزیان از فعالیت کارگروه‌های ملی و استانی برای تسهیل، رفع موانع و تخصیص منابع به ۷۵۰۰ بنگاه خبر داد و افزود: تا تاریخ ۱۹ مهرماه سال جاری بالغ بر ۱۱ هزار و ۷۶۰ واحد و ۸۸۰۰ میلیارد تومان در ستون تسهیلات بانکی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه کمیسیون های بازار پول و صنایع اتاق بازرگانی بر کمک های فنی و جبرانی از سوی دولت و مجلس برای حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط تاکید دارند افزود: نرخ های معمول تسهیلات بانکی پاسخگوی نیاز بنگاه ها نیست و پیش بینی یارانه های کافی برای تعدیل و تخفیف نرخ تسهیلات قراردادهای مبادله ای و یا مشارکتی مورد انتظار است.

رئیس کانون بانک‌های خصوصی ادامه داد: همچنین برای اعطای تسهیلات ۱۶ هزار میلیارد تومانی پیش بینی حداقل سالیانه ۱۶۰۰ میلیارد تومان برای تعدیل نرخ ها در بازه ۱۰ تا ۱۲ درصد مورد نیاز است.

پرویزیان همچنین از منابع سپرده گذاری صندوق توسعه ملی در بانک ها با نرخ های مناسب با تراز بین المللی برای حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط سخن گفت و افزود: موضوع انضباط مالی و رونق کسب و کار کوچک و متوسط در حال تولید و توسعه کسب و کار آنها مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی در اعطای تسهیلات به واحدهای دارای مشکل کمک هایی را از جمله عدم توجه به چک برگشتی، بدهی معوق، عدم رعایت نسبت مالکانه و ... را در نظر گرفته است.

کد خبر 13520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =