تنزل رتبه جهانی ایران در کسب و کار

رئیس اتاق تهران گفت: براساس آخرین آمار بانک جهانی رتبه کسب و کار ایران در بین ١٩٠ کشور از ١١٨ به ١٢٠ تنزل کرده است؛ این در حالی است که ایران جزو ٢٠ اقتصاد اول دنیا است

مسعود خوانساری در جلسه هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به رای اعتماد مجلس به وزرای جدید و ترمیم کابینه گفت: ما این موضوع را نشانه ای از همراهی مجلس با دولت می دانیم و امیدوار هستیم دولت از این همراهی برای بهبود فضای کسب و کار استفاده کند.

وی بدهی دولت به بخش خصوصی را زخم کهنه توصیف کرد و خواستار پرداخت این بدهی در بودجه سال آینده شد.

خوانساری تصریح کرد: خواسته ما این است که بودجه سال آینده واقعی نوشته شود زیرا هرساله تا ٥٠ درصد از بودجه عمرانی خرج هزینه های جاری می شود و براساس عملکرد واقعی نیست.

رئیس اتاق تهران گفت: براساس آخرین آمار بانک جهانی رتبه کسب و کار ایران در بین ١٩٠ کشور از ١١٨ به ١٢٠ تنزل کرده است؛ این در حالی است که ایران جزو ٢٠ اقتصاد اول دنیا است.

وی افزود: براساس آمار بانک جهانی رتبه ایران در تجارت فرامرزی از بین ١٩٠ کشور ١٧٠ است و زمان انطباق صادرات در مرز ١٠١ ساعت است در حالی که این آمار در ١٨ کشور صفر و در ٢٥ کشور دیگر تنها یک ساعت است.

خوانساری خاطرنشان کرد: از سال ٩١ رشد سرمایه گذاری خارجی در کشور منفی بوده و بانک ها نیز شرایط سرمایه گذاری را ندارند.

وی اظهار داشت: در هفت ماهه نخست سال جاری صادرات غیرنفتی ٤.٣ درصد رشد داشت و به ٢٤.٦ میلیارد دلار رسید؛ همچنین واردات در مدت مشابه با یک دهم درصد کاهش به ٢٤ میلیارد دلار کاهش یافت.

خوانساری در ادامه به شدت از تامین اجتماعی انتقاد کرد و گفت: مشکلات تامین اجتماعی آسیب جدی به صنعت و تولید کشور زده است؛ بحث عدم اخذ بیمه از خرید و فروش و تغییر ترکیب اعضای هیات های اختلاف از خواسته های ما است.

 

 

 

 

 

کد خبر 14780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =