حمایت از صادرات نصف جهان

رئیس بانک توسعه صادرات شعبه اصفهان اعلام کردپس از برجام در جهت تسهیل و تسریع در تعاملات بانکی و انجام درخواستهای مشتریان، این بانک اقدام به مذاکره با بانکهای خارجی نموده و در این راستا موفق به ایجاد روابط بانکی و کارگزاری با بیش از ۱۰۰ بانک در ۴۰ کشور در قاره های اروپا، آسیا و امریکای جنوبی شده است.

نیما بزرگمهر رئیس شعبه بانک توسعه صادرات استان اصفهان در گفتگو با اگزیم نیوز گفت:  به دنبال گشایش های حاصل از برجام، همچون برقراری روابط کارگزاری با بانکهای خارجی، راه اندازی سیستم سوئیفت، انجام نقل و انتقالات ارزی و... با هدف تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی از جمله اشتغالزایی با بهره گیری از ابزارهای مختلف بانک اعم از اعطای تسهیلات، گشایش  LC  صدور انواع ضمانتنامه ارزی و ریالی به صورت ویژه از صادرکنندگان تولیدکنندگان و تجار اصفهانی حمایت می کند. به گفته وی تا امروز 80 درصد از صادرکنندگان نمونه استان از تسهیلات این شعبه استفاده می کنند و از مشتریان این بانک هستند.

 وی افزود: شایان ذکر است که در ده ماهه سال 95 به منظور حمایت از پروژه های ملی و بزرگ استانی، این بانک بیش از 1200 میلیارد ریال تسهیلات صادراتی به طرح های بالای 100 نفر اشتغال از جمله شرکتهای ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه، داروسازی فارابی، شیر پگاه و شرکت پالایش قطران ذغال سنگ اعطا نموده است. همچنین در این دوره بیش از 100 میلیارد ریال به شرکت های کوچک و متوسط تسهیلات پرداخته است.

 بزرگمهر با تاکید بر این که تسهیلات ارزی و ریالی بانک توسعه صادرات از منبع صندوق توسعه ملی، خطوط فاینانس و ریفاینانس خارجی و منابع داخلی بانک بر اساس نرخ های مصوب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به متقاضیان پرداخت می شود، گفت: استفاده کنندگان از تسهیلات بانک توسعه صادرات ایران در صورت حائز شرایط بودن از جمله ارائه ضمانتنامه صندوق ضمانت صادرات ایران، صادرکننده نمونه بودن و ارائه وثیقه معتبر می توانند از حداکثر 2 درصد تخفیف نرخ سود تسهیلات بهره مند گردند.

 بزرگمهر گفت: پس از برجام در جهت تسهیل و تسریع در تعاملات بانکی و انجام درخواستهای مشتریان، این بانک اقدام به مذاکره با بانکهای خارجی نموده و در این راستا موفق به ایجاد روابط بانکی و کارگزاری با بیش از 100 بانک در 40 کشور در قاره های اروپا، آسیا و امریکای جنوبی شده است.

 رئیس بانک توسعه صادرات اصفهان گفت: همچنین شعبه اصفهان در سال جاری اقدام به ابلاغ و گشایش بیش از 600 میلیارد ریال اعتبار اسنادی- ریالی  داخلی نموده که از این نظر رتبه دوم را در بین کلیه شعب  بانک توسعه صادرات سراسر کشور بدست آورده است.

وی گفت: لازم به ذکر است که بانک توسعه صادرات ایران شعبه اصفهان در حال حاضر بعنوان یک شعبه ممتاز با اتصال به شبکه جهانی سوئیفت در کوتاه ترین زمان و با امنیت کامل نقل و انتقالات ارزی بین المللی را انجام داده و آماده هرگونه ارائه خدمات در این بخش به صادرکنندگان و فعالین اقتصادی اصفهان می باشد.

نیما بزرگمهر در ادامه اظهار داشت:  در راستای کمک به فعالین اقتصادی این بانک امادگی دارد جرایم تاخیر اندسته از مشتریانی که بدهی خود را تا پایان سال جاری تسویه نمایند را مورد بخشش قرار می دهد. همچنین با عنایت به گسترش تعاملات اقتصادی با کشورها خصوصا کشورهای همسایه این بانک حمایت از صدور کالا و خدمات فنی و مهندسی به کشورهای مذکور را در اولویت کار خود قرار داده و تسهیلات ارزان قیمت ارزی در قالب اعتبار خریدار و فروشنده توسط این بانک به غعالین این حوزه پرداخت می شود.

وی افزود: شایان ذکر است که خریداران خارجی با استفاده از این تسهیلات قادر خواهند بود کالای ایرانی را بصورت مدت دار خریداری نمایند.

بزرگمهر از یکی دیگر از خدمات قابل ارائه در این شعبه از بانک توسعه صادرات ایران را گشایش LC نقد و مدت دار جهت واردات کالای مجاز بر اساس شرایط جدید اعلامی توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و گفت: با توجه به رفع تحریمهای ارزی و بانکی و همچنین اصال به شبکه سوئیفت، اعتبارات اسنادی وارداتی در کوتاهترین زمان با استفاده از ارز مبادله ای و ازاد قابل گشایش می باشند.

 

کد خبر 16598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =