بازار تنظیم و کنترل شده/ صدور مجوز واردات تخم مرغ

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: بیماری آنفلوآنزای مرغی باعث گرانی تخم مرغ و طیور شد که با صدور مجوز واردات تخم مرغ بازار داخلی کنترل شده است.

به گزارش اگزیم نیوز، حسین رکنی درباره گرانی اخیر تخم مرغ و طیور گفت: حدود 12 میلیون از گله های مولد و تولید و عرضه های قطعه طیور تخم گذار به دلیل شیوع آنفلوآنزای مرغی حذف شدند و به همین دلیل تنشی در قیمت بازار این محصول به وجود آمد.

وی ادامه داد: مشکلات ناشی از عرضه و تنش قیمتی که به دلیل این بیماری به وجود آمده بود حدودا از نیمه دوم سال گذشته تا ماه‌های ابتدای امسال طول کشید که برای مدیریت این موضوع به اتحادیه مرغ تخم گذار به عنوان بخش خصوصی و مسئول تنظیم بازار مجوز واردات داده شد تا در قید نیاز بتوانند مصرف داخلی را تامین کنند.

به گفته رکنی، وزارت جهاد کشاورزی مجوز واردات تخم مرغ را به اتحادیه مرغ تخم گذار واگذار کرد زیرا متولی های تولید و بخش خصوصی الویت حمایت از تولید داخلی را به خوبی درک می کنند و حتما در قید نیاز برای تنظیم بازار از آن مجوز استفاده می کنند.

ارکنی گفت: کنون هر شانه تخم مرغ در بازار میوه و تره بار شهرداری 11 هزار و 900 تومان عرضه می شود و مشکل کمبود مقطعی تا حد زیادی با کمک تولید کننده ها و تشکل های آنها حل شد اما مجوز واردات تخم مرغ نیز برای تامین منافع مصرف کنندگان و وهله بعدی تولید کنندگان صادر شده است و وزارت جهاد کشاورزی به ویژه معاونت بازرگانی ناظر بر عملکرد اتحادیه مرغداران در این زمینه خواهد بود تا آسیبی به تولید کنندگان و مصرف کنندگان نشود.

اگزیم نیوز گزارش می دهد، به دلیل بیماری به وجود آمده طی یک سال اخیر قیمت تخم مرغ نوسان شدیدی داشت به گونه‌ای که طی 2 هفته گذشته هر شانه تخم مرغ در تهران به حدود 12 هزار و 500 تومان رسیده است.

 

کد خبر 21479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =