تشکیل جلسه هیات تجاری اعزامی ایران با بانک های کوچک و متوسط در ژنو

رئیس اتاق بازرگانی سوئیس گفت: به نظر می رسد باید فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری خود را تا پیدا کردن راه حل مناسب با تمرکز بر همکاری با بانکهای کوچک و متوسط سوئیسی پیش ببریم

اتاق تهران و اتاق بازرگانی ایران و سوئیس به طور مشترک در نظر دارند تا به دعوت اتاق بازرگانی ژنو، یک هیات اقتصادی - تجاری متشکل از بازرگانان و صاحبان صنایع ایرانی را به سرپرستی مهندس خوانساری، رییس اتاق تهران و نایب رییس اتاق ایران اوایل مهرماه سال جاری، به کشور سوئیس اعزام نمایند.

شریف نظام مافی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی در گفتگو با خبرنگار اگزیم نیوز گفت: هدف از این سفر معرفی بخش خصوصی و قابلیت های این بخش در توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور است.

نظام مافی افزود: رابطه اقتصادی ایران و سوئیس به مدت ها قبل بر می گردد و شرکت های بزرگ سوئیسی در ایران فعالیت دارند و از بازار خوبی نیز بهره مند هستند. هدف ما این است که تجار و فعالان اقتصادی ایرانی نیز بتوانند با بازار سوئیس و ظرفیت های آن آشنا شده و فعالیت های خود را در این کشور توسعه دهند.

 وی خاطر نشان کرد: سفر هیات های تجاری به کشورهای مختلف زمینه را برای ارتباطات موثر اقتصادی و تجاری و رفع موانع و مشکلات پیش رو فراهم می سازد. تمرکز ما رفع این مشکلات به خصوص مشکلات حوزه صادرات است. تجار و صنعتگران ایرانی این ظرفیت و توان را دارند که در بازاری چون سوئیس فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه موانع بانکی از عمده ترین مشکلات توسعه روابط ایران و سوئیس است، گفت: مشکلات بانکی بین ایران و سوئیس فراگیر است و عمده دلیل آن تحریم های آمریکاست. بعید به نظر می رسد این مشکل به این زودی رفع شود.

وی افزود: به نظر می رسد باید فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری خود را تا پیدا کردن راه حل مناسب برای این مشکل با تمرکز بر همکاری با بانک های کوچک و متوسط سوئیسی پیش ببریم.

نظام مافی همچنین از برگزاری جلسات بانکی هیات تجاری اعزامی ایران با بانک های کوچک و علاقه مند به همکاری با ایران در سفر پیش رو خبر داد و گفت: تا رفع کامل مشکلات بانکی ناشی از تحریم های آمریکا، برقراری ارتباط با بانک های کوچک و متوسط می تواند تا حد  زیادی در این بخش راهگشا باشد. این هدف در سفر هیات تجاری ایران به سوئیس در جلسات یاد شده دنبال خواهد شد. 

به گزارش اگزیم نیوز سابقه روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوئیس به قرن ۱۷ میلادی باز می‌گردد که این موضوع نشان دهنده عمق روابط میان دو کشور است. سوئیس از کشورهایی است که بلافاصله ایران را بعد از انقلاب اسلامی به رسمیت شناخت و در مذاکرات 1+ 5 با ایران همکاری داشت.

کد خبر 21905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =