صدور ۴۰ مجوز شهرک های صنعتی برای سال ۹۶

فرشاد مقیمی گفت: اکنون ۴۰ شهرک صنعتی غیر دولتی به بهره برداری رسیده و ۵ شهرک نیز در سال ۹۵ به مرحله بهره برداری رسیدند

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در گفت و گو با اگزیم نیوز اظهار کرد: اکنون ۴۰ شهرک صنعتی غیر دولتی به بهره برداری رسیده و 5 شهرک نیز در سال 95 به مرحله بهره برداری رسیدند.

به گفته فرشاد مقیمی شرکت های دولتی که شامل گروه یک هستند اگر بخواهند به بخش های خصوصی واگذار شوند این امر به عهده سازمان خصوصی سازی است و در صورتی که شرایط لازم برای واگذاری وجود داشت از طریق درج آگهی عرضه و به مزایده گذاشته می‌شود و با در نظر گیری چارچوب قوانین، اقساط و طول پرداخت برای خریدار مشخص می‌شود اما بخش های دیگری بجز این سازمان برای خصوصی سازی شهرک های صنعتی تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: شهرک صنعتی پس از اینکه به وجود آمد و زیرساخت های لازم آن فراهم شد به صنعتگران داخل شهرک واگذار می شود.

وی در تکمیل سخنان خود افزود: شرکت هایی با عنوان "شرکت های خدماتی" ایجاد می‌شوند و هیئت مدیره این شرکت از میان صنعتگران حاضر در شهرک انتخاب می شوند و این منتخبان همانند یک شهردار در آن منطقه صنعتی اقدام و عمل می‌کنند و به تاسیسات، تصفیه خانه، فرسودگی کابل ها و غیره رسیدگی می‌کنند.

مقیمی اذعان کرد: البته قوانین سازمان صنایع کوچک و متوسط و شهرک های صنعتی بر این مناطق حاکم است و هزینه های مربوط به اداره شهرک صنعتی واگذار شده بخشی از خود واحد های صنعتی موجود و بخش دیگری هم در قالب کمک های دولت با توجه به جزء 2 بند 6 قانون برنامه ششم توسعه تامین می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، اخیرا 240 شهرک و ناحیه صنعتی به بخش غیر دولتی واگذار شده و رئیس مجمع شرکت خدماتی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان است که با نظارت هایی مطابق با آئین نامه داخلی سازمان صنایع کوچک و متوسط و پالایش های آنلاین، شهرک خدماتی که در بخش خود تعلل و ضعف در ارائه خدمات داشته را به ریل خود باز می‌گردانند.

مقیمی خاطرنشان کرد: شهرک ها را بر اساس نیاز صنعتی که در کشور احساس می‌شود تشکیل می‌دهیم و طبق جوازهایی که صادر شده مناطق را تحلیل و متناسب با شرایط و نیاز محدوده شهرک صنعتی و تجاری تازه ای تاسیس می‌کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: وظیفه واگذاری شهرک های صنعتی به شرکت های خدماتی در سال ۸۷ با تصویب مجلس شورای اسلامی به عهده سازمان صنایع کوچک و متوسط و شهرک های صنعتی قرار گرفت؛ ضمن اینکه این نهاد مجوز صدور گواهی برای فردی که از ابتدا بخواهد شهرک صنعتی خصوصی تاسیس کند را دارد.

مقیمی تشریح کرد: به تمامی صنعت ها در شهرک های صنعتی مجوز داده شده؛ مگر اینکه از نظر زیست محیطی در رده 7 قرار گیرند و این صنعت ها امکان استقرار در شهرک های صنعتی را ندارند و خارج از شهر و یا در شهرک های صنعتی تخصصی با نظارت سازمان محیط زیست مستقر می شوند.

 

کد خبر 21961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =