كنفرانس" راه ابريشم با تمركز بر نقش ايران" در شانگهاي چین

کنفرانس یک روزه "راه ابريشم با تمركز بر نقش ايران" به همت سازمان توسعه تجارت ايران، سركنسولگري جمهوری اسلامی ايران و پاویون ملی ایران در شانگهای با حضور بیش از سیصد شرکت تجاری برگزار گردید و ویژگی‌ها و فرصت‌های موجود برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور توسط سخنرانان مورد بحث و بررسی قرار گرفت

کنفرانس یک روزۀ "راه ابريشم با تمركز بر نقش ايران" به همت سازمان توسعه تجارت ايران، سركنسولگري جمهوری اسلامی ايران و پاویون ملی ایران در شانگهای  با حضور بیش از سیصد شرکت تجاری برگزار گردید و ویژگی‌ها و فرصت‌های موجود برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور توسط سخنرانان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، دهقانی، رايزن بازرگاني ايران در شانگهاي،  ضمن اشاره به همكاري‌هاي گستردۀ اقتصادي، تجاري و سياسي فعلی ميان دو كشور، سفر سال گذشتۀ رئيس جمهور چين به ايران را مهم ارزیابی کرد و آن را نشانه‌ای از ارادۀ طرفین برای ادامۀ روند گسترش روابط در تمامي زمینه‌ها دانست.

 دهقانی با بيان اينكه شرايط در حال حاضر براي سرمايه‌گذاري شركت‌هاي چيني در ايران بسيار مناسب است، توافق مالی ۱۰ میلیارد دلاری اخیر صورت گرفته میان ایران و چین، براي اجراي پروژه‌هاي عمراني ايران را اتفاقي مهم در روابط اقتصادي تجاري دو کشور خواند و اظهار داشت: پاویون ملی ایران با حمایت و پیگیری سازمان توسعه تجارت در حال تأسیس است و امیدواریم که این پاویون بتواند بستر مناسبی را برای معرفی و صدور کالاهای صادراتی ایران به بازار مصرفی به سرعت در حال رشد چین و افزایش صادرات غیر نفتی ایران ایجاد نماید.

وی با معرفی فرصت‌هاي موجود برای سرمایه‌گذاری در بخش‌هاي مختلف اقتصادي ايران و برخی از سياست‌هاي تشويقي دولت ايران براي جذب سرمايه‌گذاري خارجي، گفت: فعالیت پاویون ایران در شانگهای می‌تواند سبب افزایش توان صادراتی تولیدکنندگان ایرانی و ارتقای همکاری‌های تجاری و سرمایه گذاری، توسعۀ همکاری‌های اقتصادی دوجانبه و در نهایت تقویت و تحکیم روابط دوستانه میان دو کشور باشد.گفتنی است، تاکنون بیش از ۱۲ کشور در این منطقۀ آزاد تجاری اقدام به تأسیس پاویون‌های ملی کرده اند. تأسیس پاویون ملی ایران نیز فرصتی مناسب را در اختیار تولیدکنندگان ایرانی قرار خواهد داد تا با کاهش هزینه‌های بازاریابی و لجستیک و با کمترین موانع قانونی به صادرات کالا به شانگهای و در مرحلۀ بعد به سراسر چین بپردازند.

کد خبر 22040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =