تأمین مالی ۲۲ تریلیون ریالی با نرخ حداکثر ۱۴.۵ درصد

دکتر احمدی: بانک توسعه صادرات نسبت به جذب ۱۱هزار ميليارد ريال منابع ارزان قيمت اقدام نموده تا ضمن تلفيق با منابع خود، صادرکنندگان را به ميزان ۲۲۰۰۰ ميليارد ريال و با نرخ ۱۳.۵ الي ۱۴.۵ درصد تأمين مالي نمايد.

بيست و هفتمين نشست تخصصي بانک توسعه صادرات ايران با حضور مقامات استاني و مدیران بانك در جمع صادرکنندگان و فعالان اقتصادي استان فارس در هتل همای شیراز برگزار شد. به گزارش اگزیم نیوز دکتر حبيب احمدي، مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران در این همایش هدف از برگزاري اين نشست ها را تعامل نزديک و مؤثر با مشتريان و فعالان اقتصادي عنوان کرد و گفت: محوریت برنامه های بانک توسعه صادرات شناسایی نیاز و خواسته های فعالان اقتصادی و حمایت بیش از پیش از بنگاه های صادرات محور و توسعه صادرات غیر نفتی و به تبع آن رشد اقتصادی است.

مدير امور شعب و بازاريابي بانک توسعه صادرات در ادامه ظرفیت های بالقوه استان فارس در حوزه های مختلف اقتصادی را برشمرد و گفت: موقعيت جغرافيايي منحصر بفرد، منابع عظيم گاز، مزيت ويژه در بخش کشاورزی و دامداري، وجود ۴۶ شهرک صنعتي و ۳ منطقه ويژه اقتصادي، استقرار صنايع پتروشیمی، نزديکي به آبهاي خليج فارس و جاذبه های گردشگري و صنايع دستي تنها بخشي از ظرفيت‌هاي ويژه اين استان هستند.

وی اظهار اميدواري كرد كه با برخورداري از اين ظرفيت ويژه و با اهتمام تلاشگران اقتصادی استان و اجرای سیاست های حمایتی دستگاه های ذیربط، این استان به اهداف تعیین شده برای صادرات غیرنفتی در افق 1404 دست یابد.

احمدي در ادامه به چرخه صادرات و حلقه هاي تشکيل دهنده اين زنجيره اشاره کرد و گفت: علاوه بر توليدکنندگان و صادرکنندگان که ارکان مهم اين زنجیره هستند، شرکت هاي حمل و نقل، گمرکات، بيمه ها، بانکها و صرافي ها نيز نقش بسيار مهم و حیاتي در این بخش دارند.

وی خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است تامين سريع و به موقع منابع مالي مورد نياز و رفع تنگناهاي نقل و انتقالات ارزي صادرکنندگان تاثير بسزايي در تکميل زنجيره ارزش دارد و بانک توسعه صادرات ايران به عنوان اگزيم بانک کشور تمام تلاش خود را به کار بسته تا در اين مهم بيش از پيش موثر عمل کند.

 مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات اذعان داشت: به همين منظور بانک توسعه صادرات نسبت به جذب ۱۱هزار ميليارد ريال منابع ارزان قيمت اقدام نموده تا ضمن تلفيق با منابع خود، صادرکنندگان را به ميزان ۲۲۰۰۰ ميليارد ريال و با نرخ 13.5 الي 14.5 درصد تأمين مالي نمايد.

احمدی در ادامه اظهار داشت: ساز و کار پرداخت اين تسهيلات در دست تدوين است که بزودي و با تصويب هيأت مديره بانک توسعه صادرات ایران به آگاهي عموم خواهد رسيد. همچنین به منظور تامین منابع مالي از خارج جهت سرمايه گذاري در کشور و اجراي طرح‌هاي عمراني، اقدامات مثبتی در جذب خطوط اعتباري کوتاه مدت (ريفاينانس ) و ميان مدت ( فاينانس ) صورت پذیرفته است. از مهمترين خطوط ريفاينانس کوتاه مدت (حداکثر يکساله)، مي توان به خط اعتباري ۲۵ ميليون يورويي با نرخ ۴ درصد با بانک تجارت پارس و خط اعتباري ۱۰۰ ميليون دلاري با اگزيم بانک کره‌جنوبي و با نرخ هاي يوريبور  مثبت ۱/۸ درصد سه ماهه و يوريبور مثبت ۲/۱ درصد دوازده ماهه اشاره کرد.

 وی افزود: خطوط اعتباري ميان مدت و بلند مدت نيز در قالب فاينانس ۸ ميليارد يورويي ۴ تا ۵ درصدي با اگزيم بانک کره جنوبي، ۱۰ ميليارد يورويي ۴ تا ۵ درصدي موسسه تامين مالي چين و همچنين خط يک ميليارد يورويي با اوبر بانک اتريش قابل ارائه به متقاضيان است.

حبيب احمدي ضمن برشمردن فعاليت هاي بانك در دوران پسابرجام عملكرد بانك را مثبت اعلام كرد و افزود در پايان شهريور ماه 96 مانده تسهيلات و ضمانت هاي صادره بانك دو برابر رشد داشته است.

در خاتمه اين نشست نيز پس از سخنراني مقامات استاني، صادركنندگان و فعالان اقتصادي استان فارس ضمن بيان نقطه نظرات و پيشنهادات خود، مسائل و مشكلات حوزه صادرات و امور بانكي را مطرح و پاسخ هاي لازم از طرف مديران و كارشناسان بانك داده شد و مقرر شد پيگيري هاي لازم حسب مورد صورت پذيرد.

کد خبر 22415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =