اولویت رفع قوانین دست و پاگیر تولید

به گفته عباسعلی قصاعی بسته های حمایتی همیشه می تواند به تولید و صادرات کمک کند. اما باید توجه داشت که اهمیت بسته های حمایتی بعد از مساله رفع موانع تولید قرار دارد.

عباسعلی قصاعی بنیان گذار و مدیرعامل شرکت صنایع چینی زرین ایران در گفتگو با خبرنگار اگزیم نیوز در مورد بسته های حمایتی دولت از تولید و صادرات گفت: بسته های حمایتی همیشه می تواند به تولید و صادرات کمک کند. اما باید توجه داشت که اهمیت بسته های حمایتی بعد از مساله رفع موانع تولید قرار دارد.

مدیر عامل شرکت صنایع چینی زرین رفع موانع بر سر راه صنعت را از مهمترین راهکارها و سیاست های حمایتی دولت دانست و گفت: شرایط حال حاضر اقتصاد ما نیازمند این راهگشایی هاست، کما اینکه ما قانونی به نام رفع موانع تولید داریم اما عملا گشایشی در این حوزه نمی بینیم و خیلی مفید نبوده است.

قصاعی گفت: چالشهای مهم دیگری غیر از نقدینگی بر سر راه صادرات وجود دارد. به عقیده من پیش نیاز توسعه و رشد صادرات هموار ساختن مسیر تولید است. تولید کننده با مسائلی از جمله نرخ سود سپرده و به تبع آن نرخ تسهیلات رو برو بوده كه این مسائل بار بزرگی بر دوش تولید کننده است.

وی افزود: اصلاح قوانین مرتبط با تولید لازم و ضروری است. متاسفانه ما قوانینی داریم که دست و پای تولید کننده را می بندد. تولید کننده باید به سهولت و با کیفیت تولید کند و با اشباح بازار داخل، سرریز تولید خود را صادر کند. این کاری است که ما در شرکت چینی زرین انجام داده ایم. با اصلاح مشکلات قانون کار، تامین اجتماعی، سازمان مالیاتی  از طریق قانون گذار می توان مسیر تولید را هموار و در ادامه به توسعه و رشد صادرات اندیشید.

قصاعی با تاکید بر اصلاح قوانین مرتبط به تولید اظهار داشت: راه بهتر از تزریق منابع اصلاح قوانین مالیاتی و کاهش سود سپرده ها است. واحد صنعتی در این شرایط مشکل کمتری در خصوص نقدینگی خواهد داشت.

وی شرایط تولید را پس از برجام مساعدتر ارزیابی کرد و گفت: بعنوان تولید کننده به طور کلی پس از برجام و آغاز به کار دولت یازدهم کمی رونق را احساس می کنیم.

به گفته این فعال اقتصادی باید همه جوانب را در اعمال سیاست های رونق تولید سنجید. ممکن است کاهش نرخ سود بانکی نقدینگی را نه به سمت تولید بلکه به سمت بازار طلا و ارز ببرد. باید با عرضه کافی ارز و طلا مانع این اتفاق شد. مدیریت این جریان بر عهده بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی است. البته باید با اهرم اجرای قوی بانک ها را ملزم به تبعیت از قانون کنند. متاسفانه بانک ها از روش های مختلف می توانند از این قانون سرپیچی کنند.

قصاعی گفت: متاسفانه سیاست های وزارت اقتصاد و دارایی در قبال تولید کننده بسیار سخت گیرانه است. حال آنکه بخش تولید نیازمند راهگشایی سازمانهای مرتبط چون وزارت اقتصاد و دارایی، تامین اجتماعی و مالیات است. انتظار  ما تخصیص سوبسید به بخش تولید نیست بلکه مهمترین درخواست ما اصلاح قوانین مرتبط با تولید است.

مدیر عامل شرکت چینی زرین خاطرنشان کرد: متاسفانه مجلس ما تخصص لازم اصلاحات اقتصادی را ندارد. دولت باید لایحه های اصلاحی را بدهد و مجلس آن را تصویب کند. این فرایند با تشریک مساعی بخش خصوصی نتیجه مطلوب را بدست خواهد داد. ولو اینکه خیلی قدم ها در این مسیر برداشته شده ولی  هنوز تا به سرمنزلگه مقصود راه زیاد است.

 شرکت صنایع چینی زرین در مراسیم انتخاب صادرکننده برتر استان تهران که آذرماه جاری در تهران برگزار شد، شایسته تقدیر شناخته شد.

 

 

 

 

کد خبر 22727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =