افزایش ۴.۲ برابری تقاضا برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: سال گذشته تقاضا برای سرمایه‌گذاری در این مناطق نسبت به سال ۱۴۰۱، ۴.۲ برابر رشد داشت.

به گزارش اگزیم نیوز، «حجت الله عبدالملکی» امروز (یکشنبه) در مراسم رونمایی از بسته‌های سرمایه‌گذاری در نمایشگاه توانمندی های صادراتی اظهار داشت: سال گذشته میزان سرمایه‌گذاری در حوزه ساختمان، ماشین‌آلات و کارخانه ها در مناطق آزاد سه برابر سال ۱۴۰۱ بود.

وی ادامه داد: پروژه‌هایی که سال گذشته ساخت آنها آغاز شد ۷.۵ برابر سال ۱۴۰۱ بود. این اتفاقات در اثر اهتمام ویژه به حوزه سرمایه‌گذاری است که تداوم خواهد داشت.

عبدالملکی با بیان اینکه مناطق آزاد اقتصادی به پیشران اصلی اقتصادی کشور تبدیل خواهند شد، گفت: در ۲ سال اخیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به مقصد جایگزین برای خروج سرمایه از کشور تبدیل شد، از این رو افرادی که تصمیم داشتند سرمایه‌هایشان را از کشور خارج کنند، امروز به منطقه آزاد مراجعه کرده و از مزیت‌های سرمایه‌گذاری استفاده می کنند.

وی عنوان کرد: امروز از ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۰۷ هزار میلیارد تومان رونمایی شد و بسته‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از سال گذشته تاکنون به یک‌هزار و ۲۰۰ بسته به ارزش بیش از ۱,۱۰۰ هزار میلیارد تومان رسید.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: سرمایه‌گذاری از چند میلیارد تومان تا چند هزار میلیارد تومان و در بخش‌های مختلف از صنایع غذایی، صنایع پوشاک، فناوری اطلاعات، گردشگری، خودرویی، صنایع شیمیایی و پتروشیمی و در همه مناطق مخالف کشور، بسته‌های مختلفی تهیه شده است.

در این مراسم ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری جدید به ارزش بیش از ۲۰۷ هزار میلیارد تومان رونمایی شد.

برای این بسته‌ها همچون یک‌هزار بسته سرمایه‌گذاری قبلی، مجوزهای بی‌نام صادر شده است و سرمایه‌گذاران در جریان مشخصات کامل اقتصادی آنها قرار می‌گیرند.

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سال گذشته یک‌هزار بسته سرمایه گذاری به ارزش ۹۰۰ هزار میلیارد تومان را در اختیار سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی قرار داده بود.

در این مراسم از ۱۹ سرمایه گذار و صادرکننده برتر سال ۱۴۰۲ تجلیل شد.

کد خبر 73269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =