جزئیات درآمد ۸۵ هزار میلیاردی بانک‌ها

پیش‌بینی‌ها بر این است که بانک‌ها سال آینده حدود ۸۵ هزار میلیارد تومان منابع کسب کنند.

به گزارش اگزيم نيوز، در لایحه بودجه سال آینده و در بخش بودجه شرکت‌ها، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت منابع و مصارف بانک‌ها به گونه‌ای پیش بینی شده که در بخش منابع درآمدهای آنها تا حدود ۸۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد. این درآمدها به اضافه سایر دریافتی‌ها که نزدیک به ۳۱۵ میلیارد تومان است در مجموع تا مرز ۸۵ هزار میلیارد تومان منابع در سال آینده را تامین خواهد کرد.

در بخش مصارف نیز بانک‌ها حدود ۸۲ هزار میلیارد تومان هزینه دارند که به آن باید ۶۲۴ میلیارد تومان مالیات و پرداخت ۱۲۴۸ میلیارد تومان به عنوان ۵۰ درصد سود ویژه را باید اضافه کرد.

بانک‌ها در سال آینده پیش بینی شده تا حدود ۱۲ میلیارد تومان سود سهام پرداخت کنند. در مجموع مصارف بانکی در سال بعد به ۸۵ هزار و ۵۸۵ میلیارد تومان می‌رسد که با کسر ذخیره استهلاک در هزینه‌های جاری که نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان است منابع و مصارف آنها در رقم ۸۴ هزار و ۸۷۶ میلیارد تومان تراز خواهد شد.

درآمد ۴۶۵۲ میلیارد تومانی خودرویی دولت در سال ۱۳۹۷

همچنين در این لایحه پیش‌بینی دولت از میزان درآمدها و هزینه‌های کشور در سال آینده بیان شده که از جمله آن میزان درآمدهای دولت از محل مالیات واردات خودرو، مالیات شماره‌گذاری و همچنین مالیات نقل و انتقال این محصول است.

 

درآمد واردات خودرو، ۲۲۰۵ میلیارد تومان

در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷، دولت از محل مالیات واردات خودرو میزان ۲۲۰۵ میلیارد تومان درآمد پیش‌بینی کرده است.

درآمد شماره‌گذاری خودرو، ۱۶۸۳ میلیارد تومان

همچنین در این لایحه پیش‌بینی دولت از میزان درآمد از محل مالیات شماره‌گذاری خودرو در سال ۱۳۹۷ برابر با ۱۶۸۳ میلیارد تومان است.

درآمد نقل‌وانتقال خودرو، ۷۶۴ میلیارد تومان

در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ دولت درآمد ۷۶۴ میلیارد تومانی را از محل مالیات نقل و انتقال خودرو پیش‌بینی کرده است.

درآمد ۴۶۵۲ میلیارد تومانی خودرویی دولت در سال ۱۳۹۷

به این ترتیب دولت درآمد ۴۶۵۲ میلیارد تومانی را از محل واردات، شماره‌گذاری و نقل و انتقال خودرو برای سال آینده پیش‌بینی کرده است.

بودجه وزارت صنعت ۲۱ درصد کم شد

بودجه وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال آینده معادل ۱۴۱۹ میلیارد و ۶۲۵ میلیون تومان برآورد شده که نسبت به بودجه ۱۸۰۲ میلیارد و ۳۹۷ میلیون تومانی مصوب آن در سال گذشته، حدود ۲۱ درصد کاهش یافته است.

براساس متن لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ که توسط رییس جمهوری صبح امروز (۱۹ آذر) به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، بودجه مختص به وزارت صنعت، معدن و تجارت معادل ۱۴۱۹ میلیارد و ۶۲۵ میلیون تومان برآورد شده است.

این در حالی است که بودجه مصوب این وزارتخانه در سال ۱۳۹۶ معادل ۱۸۰۲ میلیارد و ۳۹۷ میلیون تومان بود.

در بودجه سال آتی برای سازمان توسعه تجارت ایران ۲۴۲ میلیارد و ۸۳۲ میلیون تومان، برای مرکز توسعه تجارت الکترونیکی هشت میلیارد و ۷۵۷ میلیون تومان، برای سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران - مادر تخصصی ۳۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، برای سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران  - مادر تخصصی ۲۱ میلیارد تومان، برای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ۹۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، برای سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ۲۶ میلیارد و ۲۲۶ میلیون تومان، برای صندوق ضمانت صادرات ایران شش میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و برای اتحادیه مرکزی فرش دستباف روستایی ایران نیز پنج میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است.

کد خبر 22775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =