صادرات بيش از ۶.۸ ميليارد دلاري محصولات معدني در ۹ ماهه امسال

ميزان سهم صادرات وزني و ارزشي بخش معدن و صنايع معدني نسبت به صادرات کل کشور در ۹ ماهه امسال به ترتيب ۵۵ و ۲۲ درصد بود

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از ايميدرو،­ از ابتداي فروردين تا پايان آذر امسال، 48 ميليون و 663 هزار تن محصولات معدني شامل زنجيره فولاد و محصولات فولادي، زنجيره آلومينيوم و محصولات، مس و صنايع پايين دستي، زنجيره سرب، زنجيره سيمان، زنجيره روي، زنجيره موليبدن، سنگ آهن، انواع محصولات سفال، کاشي و سراميک، انواع سنگ، کروم، زغال سنگ و کک، تيتان، ميکا، آنتيموان انواع فرو، فلزات و سنگ‌هاي گران‌بها و غيره به خارج صادر کرد که نسبت به رقم مدت مشابه پارسال از نظر وزني يک درصد رشد يافت.

همچنين ميزان ارزش صادرات گفته شده، ­به 6 ميليارد و 855 ميليون و 570 هزار دلار رسيد که در مقايسه با رقم مدت مشابه­ پارسال، 3 درصد افزايش يافت.

ميزان واردات بخش معدن و صنايع معدني در 9 ماهه امسال، 9 ميليون و 115 هزار تن به ارزش 4 ميليارد و 83 ميليون و 980 هزار دلار بود که از نظر وزني و ارزشي به ترتيب 86 و 33 درصد رشد يافت.

اين محصولات شامل زنجيره فولاد و محصولات فولادي، زنجيره آلومينيوم و محصولات، مس و صنايع پايين دستي، زنجيره سرب، زنجيره سيمان، زنجيره روي، سنگ آهن، انواع محصولات سفال، کاشي و سراميک، انواع سنگ، کروم، زغال سنگ و کک، تيتان، ميکا، آنتيموان انواع فرو و غيره بود.

افزون بر اين، در مدت ياد شده، سهم بخش معدن از واردات کل کشور از نظر وزني و ارزشي به ترتيب 34 و 11 درصد بود.

کد خبر 23141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =