رشد چشمگیر صادرات ایران به قطر

مدیرکل دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران، از رشد بیش از ۱۲۶ درصدی صادرات ایران به قطر در ۹ ماهه سال جاری خبر داد

مدیرکل دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران، از رشد بیش از 126 درصدی صادرات ایران به قطر در 9 ماهه سال جاری خبر داد. به گزارش اگزیم نیوز به نقل از روابط‌ عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، فرزاد پیلتن، در تشریح رشد صادرات کشورمان به قطر گفت: صادرات ایران به قطر  طی 9 ماهۀ سال جاری، 188 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد 25/126 درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: عمده‌ترین اقلام صادراتی ایران به قطر شامل قيرنفت، میوه وتره بار، سيمان‌هاي پودر نشده موسوم  به کلينکر، لبنیات، سنگ گچ، كف‌پوش‌ها، سيمان سفيد، يونجه، آب ميوه تغليظ شده، سيمان سفيد پرتلند و محصولات از آهن يا فولاد بوده است.

پیلتن با ابرازامیدواری جهت تحقق هدف 200 میلیون دلاری صادرات به قطر تا پایان سال جاری، از برنامه‌ریزی سازمان توسعه تجارت ایران برای رشد100درصدی سالانه صادرات به قطر تا سال1400خبرداد و اظهار داشت: تحقق اهداف تعیین شده مستلزم همکاری حوزۀ بانک، حمل و نقل، بنادر و سایر حوزه‌های ذیربط است.

مدیر کل دفتر عربی و آفریقایی همچنین بر وجود زمینه‌های مناسب جهت صادرات خدمات فنی مهندسی به قطر و همکاری دو کشور در زمینه های گردشگری، سرمایه‌گذاری، ترانزیت و صادرات مجدد تأکید کرد و افزود: با تسهیلاتی که طرف‌های قطری در زمینه های مختلف از جمله صدور ویزا، ثبت شرکت، تسهیلات بندری وگمرکی فراهم نموده‌اند، تحقق اهداف مورد نظر، دور از دسترس نیست.

 

کد خبر 23448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =