یزد پیشگام استفاده از خط اعتباری روسیه

در سال جاری اولین اعتباراسنادی صادراتی از محل خط اعتباری روسیه به مشتریان اعطا شد؛ این اقدام در چارچوب سلسله اقدامات مسوولان بانک در اعطای تسهیلات ۱۰ میلیون یورویی به میربیزنس بانک روسیه جهت تامین مالی صادرات در قالب اعتبار خریدار انجام گرفت

رئیس بانک توسعه صادرات استان یزد در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران در گفتگو با اگزیم نیوز اعلام کرد: در سال جاری اولین اعتباراسنادی صادراتی از محل خط اعتباری روسیه به مشتریان اعطا شد؛ این اقدام در چارچوب سلسله اقدامات مسوولان بانک در اعطای تسهیلات ۱۰ میلیون یورویی به میربیزنس بانک روسیه جهت تامین مالی صادرات در قالب اعتبار خریدار انجام گرفت.

مجید غفوری منش اظهار داشت: برقراری خطوط اعتباری اعتبار خریدار و ریفاینانس با عنایت به رسالت و هدف اصلی بانک در حمایت از فعالان اقتصادی و نیز بمنظور افزایش توان رقابتی صادرکنندگان ایرانی در کشورهای هدف ایجاد شده است و در حال حاضر درخواست متقاضيان جهت استفاده از اعتبار خريدار،  براي صادرات به کشورهاي اسپانيا، غنا، اتيوپي و افغانستان در حال بررسي مي باشد.

 وی گفت: در راستاي تحقق سياست هاي اقتصاد مقاومتي به منظور توسعه ي صادرات غير نفتي و ارزآوري، اگزيم بانک ايران با برقراري روابط کارگزاري  با بانک هاي خارجي و ترغيب و تشويق   مشتريان  و صادرکنندگان  به  ارزآوري موجب شد در 10 ماهه سال جاري  صادرکنندگان استان يزد بتوانند ارز حاصل از صادرات خود را از طريق سيستم بانکي و عمدتاً ازکشور هاي  اروپايي  دريافت نمايند که اين مهم از زمان تحريم تا به امروز بي سابقه  و چشمگير بوده است.

رئیس بانک توسعه صادرات استان یزد با اشاره به اینکه معادل ريالي ارز وارده در 10ماهه سال جاري در شعبه يزد بانک بالغ بر 698  ميليارد بوده است گفت: 75 درصد از صادرکنندگان برجسته استان یزد جزو مشتریان بانک توسعه صادرات بوده و بخش قابل توجهی از فرآیندهای صادراتی در این استان ، از بستر این شعبه صورت پذیرفته و مورد حمایت قرار گرفته است.

غفوری منش اعلام کرد: تا پایان دي ماه سال جاري  مانده تسهیلات مشتریان بانک توسعه صادرات در استان یزد بیش از   4.878  میلیارد ريال بوده که رقم قابل توجهی محسوب می شود و نسبت به دوره مشابه قبلي 35 درصد رشد داشته است؛مانده تسهیلات غیرجاری شعبه یزد نیز کمتر از يک  درصد بوده که نشان دهنده شرایط مطلوب روند بررسي و پرداخت  تسهیلات مي باشد . این در حالی است که مانده سپرده ها در شعبه یزد بانک توسعه صادرات رقمی نزدیک به 352 میلیارد ريال بوده که نشان دهنده توجه و تلاش برای حمایت از بخش های توليدي و صنعتی با رویکرد صادراتی به شمار می رود.

 وی طرح های اقتصادی که شعبه یزد بانک توسعه صادرات در سال های اخیر در آن مشارکت داشته را برشمرد و گفت:

طرح زیرسقفی فولاد آلیاژی ایران به مبلغ 47 میلیون یورو ( سهم بانک )، طرح یزد یک فولاد آلیاژی ایران به مبلغ 118 ميليون  یورو ( سهم صندوق )،طرح مجمتع فولاد اردکان به مبلغ 54 میلیون یورو  و طرح شرکت سازه سبک آراد اردکان به مبلغ 4 میلیون 600 هزار یورو از جمله طرح های اقتصادی است که با مشارکت بانک توسعه صادرات استان یزد در دست انجام و یا به اتمام رسیده است.

غفوری منش در ادامه با ذکر طرح های گردشگری انجام گرفته و در دست اجرا در حوزه گردشگری با مشارکت شعبه يزد گفت:  اگزيم بانک ایران طرح نيمه تمام هتل علمدار بافق در شهرستان بافق را تکميل و به بهره براري رساند که  مورد استقبال گردشگران داخلي و خارجي قرارگرفت؛ تاکنون گردشگراني از کشورهاي فرانسه  و آلمان در اين هتل اقامت اشته اند شهرستان بافق داراي جاذبه هاي گردشگري طبيعي و جذاب از جمله کوير نوردي در استان يزد  مي باشد؛ طرح مذکور  5ساله بوده و تاکنون بانک 17.500ميليون ريال تسهيلات  به مجري طرح پرداخت نموده است.

 به گفته رئیس بانک توسعه صادرات یزد تسهيلات اعطایی به شرکت هاي کوچک و متوسط صادراتي در سال 95 مبلغ 258ميليارد ريال و در 10 ماهه سال جاري مبلغ 279ميليارد ريال بوده که جهت رونق توليد و توسعه صادرات به شرکت هاي کوچک و متوسط تسهيلات صادرتي ارزان قيمت بصورت مراجعه مستقيم به این شعبه پرداخت شده و این روند رو به رشد ادامه دارد و  تاثیر مثبت خود را در زمینه اشتغالزایی نشان داده است بصورتیکه شرکت هاي کوچک زير 50 نفرو شرکت هاي متوسط تا 100 نفردر مجموعه ي خود شاغل دارند.

 بنابر این گزارش، شرکتهای صنایع لاستیک یزد، فرش خاطره کویر یزد ، ایفا سرام ، کاشی و سنگ پرسپولیس ، شیشه شناور اردکان ،یزدپلیمر ، سیم و کابل ستاره یزد، موکت فیروزه یزد، پارس مولیبدن ، نرگس پلیمر یزد، چینی بهداشتی مروارید، پرشین پوشش پلیمر یزد ، کاشی مسعود ایران ،ملامين  کوير يزد ، آریا مولیبدن کسری، و کاشی گلچین میبد از جمله صادرکنندگان نمونه استان در سال 1396 مشتری شعبه بانک توسعه صادرات در یزد هستند. لازم به ذکر است شرکتهای صنایع لاستیک یزد، سیم و کابل ستاره یزد و شیشه شناور اردکان در فهرست صادرکنندگان نمونه ملی قرار دارند.

رییس شعبه یزد بانک توسعه صادرات ابراز امیدواری کرد با حمایت و پشتیبانی همه جانبه تمامی مقامات مسئول و تلاش و همکاری مجموعه بانک گامی بلند در جهت نیل به اهداف اقتصادی استان برداشته شود.

کد خبر 23455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد حسن خانی IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
      با توجه به سوابق ریاست شعبه یزد و تسلط بر کلیه موارد سبب شده بانک توسعه صادرات بیش از بیش چهره خوبی را در استان داشته باشد.اینجانب از جناب آقای دکتر صالح آبادی مدیرعامل محترم بانک از انتخاب شایسته و بجای جناب آقای مهندس غفوری منش بعنوان رییس شعبه یزد تقدیر و تشکر مینمایم.ان شاله با وجود ایشان در تمام زمینه ها بخصوص ارزی این شعبه کارنامه درخشانتر از پیش از خود بجای گذارد