جهان برای سامان پیدا کردن باید با خاورمیانه وارد روابط تجاری و سیاسی شود

يحيي آل اسحاق تاکید کرد: مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی منطقه گویای این است که اگر در آینده جهان بخواهد سامان یابد باید با خاورمیانه وارد مناسبات تجاری و سیاسی شود

به گزارش اگزيم نيوز، یحیی آل اسحاق روز شنبه در دومین روز از بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی و دومین کنفرانس ویژه راه ابریشم افزود: خاورمیانه در تمامی حوادث دنیا نقش بسزایی داشته و اخبار روزانه بیانگر این است که مهم ترین اتفاقات دنیا در این منطقه رخ می‌دهد و از نظر سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی اهمیت بالایی دارد.
وی خاطرنشان کرد: این مساله که مسئولان کشورهای منطقه آسیا توانسته ‌اند در 29 اجلاس مسائل این منطقه را تبیین کنند بسیار قابل تحسین است و ما می‌ دانیم که آینده جهان از آسیا نشات خواهد گرفت.
رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق ادامه داد: اگر بخواهیم آینده درخشانی داشته باشیم باید رابطه اساسی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان کشورهای آسیایی صورت بگیرد و امیدوارم اگر خواهان جریان اصلاحی و توسعه پایدار هستیم استراتژی تجاری را در درجه اولویت قرار دهیم.
آل اسحاق افزود: به نظر بنده همراه شدن موضوع جاده ابریشم با احزاب در این اجلاس کاملا درست است و بنده این انتخاب را تبریک می‌گویم و ما باید بتوانیم به کمک هم توسعه پایداری را در منطقه شکل دهیم.
وی تاکید کرد: مسائل تجاری منطقه احتیاج به برنامه‌های اجرایی دارد و اگر بخواهیم این فکر پایدار شود باید مسائل کاربردی را با آن توأم کنیم.
رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: این اجلاس می ‌تواند به کمیته ‌ای تحقیقاتی در راستای تاسیس شرکت‌ های مشترک گردشگری تبدیل شود چرا که منطقه‌ای که ما در آن قرار داریم ظرفیت‌های اجرایی بالایی داشته و می‌تواند اهداف سیاسی و تجاری ما را محقق کند.
وی ادامه داد: لازم است تا کمیته ‌ای به منظور بررسی پروژه‌های اجرایی در راستای تشکیل چندین شرکت به روز گردشگری و حمل و نقل در دستور کار قرار گیرد.
 

کد خبر 23467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =